۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۳۴
کد خبر: 83308972
T T
۰ نفر
بيمه 200 ميليون ريال به منازل سيل زده خوزستان پرداخت مي كند

اهواز- ايرنا- استاندار خوزستان با اشاره به اينكه سال گذشته بيشترين تعداد خانه هاي روستايي كشور در استان بيمه شدند، گفت: بر همين اساس هر يك از واحدهاي مسكوني روستايي خسارت ديده در سيل اخير از بيمه بركت 200 ميليون ريال خسارت دريافت مي كنند.

غلامرضا شريعتي روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا تعداد خانه هاي روستايي بيمه شده استان را 143 هزار واحد عنوان كرد و بيان داشت: اين اقدام با همكاري بنياد بركت و بيمه طرف قرارداد آن در سطح استان انجام شده است.
به گفته وي همه واحدهاي مسكوني روستايي استان تحت پوشش اين بيمه قرار دارند.
استاندار خوزستان با اشاره به اينكه برآورد ميزان خسارت وارد شده توسط بيمه در حال انجام است، گفت: مبلغ 150 ميليون ريال به واحدهاي آسيب ديده و 50 ميليون ريال ديگر به خانواده هاي ساكن اين منازل بابت خسارت اسباب و اثاثيه پرداخت مي شود.

*سيل زدگان 10 هزار بسته لوازم خانگي دريافت مي كنند
نماينده عالي دولت در خصوص بخشي از لوازم منزل سيل زدگان اشاره كرد و گفت: با برنامه ريزي كه صورت گرفته بنياد بركت تعداد 10 بسته لوازم خانگي شامل، يخچال، فرش، اجاق گاز، سرويس ملامين و تفلون بين سيل زدگان توزيع مي كند و علاوه بر اين نيز تعداد 2هزار دام سبك براي روستاييان استان تامين مي شود.
استاندار خوزستان يادآور شد: بنياد بركت همچنين در حال توزيع و تامين تعداد 10 هزار بسته لوازم التحرير در مناطق سيل زده استان است.
وي افزود: اين بنياد قرار است تعداد 20 هزار واحد مسكوني در سراسر كشور را بازسازي كند كه سهم استان از اين تعداد به زودي اعلام مي شود.

*دستگاه هاي اجرايي اقدامات بازسازي را منوط به تامين اعتبار ندانند
نماينده عالي دولت در استان با اشاره به اينكه مردم در گرما به سر مي برند و نبايد دستگاه هاي مسوول ،انجام ماموريت هاي خود در زمان بازسازي را منوط به ابلاغ اعتبار بدانند، گفت: دولت و نظام در امر بازسازي مناطق آسيب ديده متعهد است بنابر اين در زمينه اختصاص منابع مالي و اعتبارات جاي هيچگونه نگراني نيست.
شريعتي يادآور شد: از همه امكانات و توان دستگاه ها بايد براي بازگشت به شرايط عادي هزينه كرد.
وي با تاكيد بر اينكه اولويت اول استان در همه زمينه ها موضوع بازسازي و رفع مشكلاتي است كه سيل براي خوزستان به وجود آورده، گفت: بهبود شرايط زندگي مردم بايد با جديت دنبال شود و با هرگونه كم كاري و بي توجهي به شديدترين نحو ممكن برخورد خواهد شد.
بر اساس اعلام بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان خوزستان تاكنون تعداد 17 هزار واحد مسكوني آسيب ديده در جريان سيل اخير خوزستان مورد ارزيابي قرار گرفتند كه از اين تعداد 10 هزار واحد نياز به بازسازي و يك هزار و 550 واحد ديگر نياز به ساخت مجدد دارند.
اوايل فروردين امسال به دليل طغيان رودخانه هاي دز، كارون و كرخه سيلاب در مناطق حاشيه اي اين رودخانه ها جاري شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان 21 شهرستان خوزستان در فروردين امسال دچار سيلاب و آبگرفتگي شدند و در جريان اين سيلاب به 250 هزار نفر امدادرساني شد.
/6002/9931
۰ نفر