۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83308949
T T
۰ نفر

آمریكا حمله طالبان در كابل را محكوم كرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83308949
آمریكا حمله طالبان در كابل را محكوم كرد

نیویورك- ایرنا- وزیر خارجه آمریكا، حمله روز گذشته طالبان در كابل كه منجر به كشته و زخمی شدن تعدادی از آمریكایی ها شد را محكوم كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مایك پمپئو روز پنج شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام كرد: آمریكا به شدت حمله طالبان را علیه یك سازمان مردم نهاد كه همكاری بین المللی دارد و همكار آژانس آمریكا برای توسعه بین المللی در كابل است، محكوم می كند.
وی افزود: این سازمان كه روز گذشته هدف قرار گرفت، برنامه هایی را اجرا می كند كه مشوق گفت وگو برای صلح، افزایش مشاركت جوانان و مروج فرصت ها برای زنان است.
وزیر خارجه آمریكا ادامه داد: كاركنان افغان و كاركنان بین المللی آن زندگی خودشان را برای خدمت دهی به مردم افغان و برای صلح و آینده آرام كشورشان، وقف كردند.
پمپئو اضافه كرد: ما شجاعت نیروهای امنیتی افغان كه به این حمله پاسخ دادند و به سرعت برای نجات زندگی ها عمل كردند را تحسین می كنیم. ما به خانواده های متوفیان تسلیت می گوییم، آرزو می كنیم دیگر مجروحان به سرعت بهبود یابند و بار دیگر از طالبان می خواهیم كه این حملات عمدی علیه شهروندان را متوقف كند.
به گزارش ایرنا بر اساس خبرنامه وزارت امور داخله افغانستان، پنج جنگ‌جوی گروه طالبان حوالی ساعت 11:40 روز چهارشنبه، به دفتر موسسه بین‌المللی «كاونترپارت» حمله كردند.
' ابتدا یك مهاجم ماشین ‌بمب‌گذاری شده را مقابل دفتر این موسسه واقع در شهرنو كابل منفجر و پس از آن دیگر مهاجمان با ورود به ساختمان ، با نیروهای امنیتی درگیر شدند. '
گزارش وزارت امور داخله می افزاید: با ورود نیروهای ویژه پلیس به صحنه درگیری، ضمن به هلاكت رساندن مهاجمان ، 200 نفر از كارمندان موسسه «كاونترپارت» را از مهلكه نجات دادند.
طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.
موسسه‌ «كاونترپارت» در بخش توانمندسازی زنان، آموزش خبرنگاران و تقویت جامعه‌ی مدنی در 34 استان افغانستان فعالیت می‌كند. این موسسه با آژانس آمریكا برای‌ توسعه بین‌المللی(USAID) همكاری داشته است.
اروپام*1429