۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83307993
T T
۰ نفر

آموزش وپرورش خوزستان خواستار تاخیر2هفته ای كنكور شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83307993
آموزش وپرورش خوزستان خواستار تاخیر2هفته ای كنكور شد

اهواز - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خواستار تاخیر 2 هفته در برگزاری كنكور در خوزستان هستیم تا دانش آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل زده فرصت بیشتری برای جبران عقب ماندگی خود از تحصیل داشته باشند.

به گزارش ایرنا، جمشید كمایی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان كرد: زمان برگزاری كنكور سراسری 13 و 14 تیر است و امتحانات پایه دوزادهم نیز 25 خرداد برگزار می شود؛ برنامه ریزی شده كه از 28 خرداد تا هشتم تیر كلاس های كنكور برای تقویت دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم زمان برگزاری كنكور سراسری حداكثر با 2 هفته تاخیر در روزهای 27 و 28تیر برگزار شود؛ وزارت آموزش و پرورش نیز با این مساله موافق است.
كمایی گفت: همچنین خواستار اختصاص سهمیه 10 درصدی به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در كنكور هستیم.
وی ادامه داد: از 34 هزار و 694دانش‌آموز پایه دوازدهم خوزستان، 15 هزار و 797 دانش‌آموز در مناطق سیل زده هستند كه رقم بالایی است و در تعیین شاخص كنكور استان تاثیر گذار است.
كمایی افزود: برگزاری كلاس‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، و امتحانات پایه ششم نیز از 28 اردیبهشت آغاز می‌شود ؛ برای پایه هفتم، هشتم و نهم نیز كلاس‌های جبرانی در نظر گرفته شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به اینكه قرار است نمرات امتحانات مرداد و شهریور برای دانش‌آموزان سیل‌زده به عنوان قبولی خرداد تلقی شود و تا شهریور نیز نتایج كنكور اعلام شده است؛ پیشنهاد می‌كنیم كه برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده نتایج كنكور بار دیگر با احتساب نمره كتبی شهریور اعلام شود.

** بیشترین ضربه به دانش آموزان پایه 12 مناطق سیل زده خوزستان
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز گفت: تعطیلی 2 هفته ای مدارس مناطق سیل زده بیشترین ضربه را به دانش آموزان پایه دوازدهم كه باید در كنكور شركت كنند وارد كرده است.
امید حاجتی در ادامه با بیان اینكه تعداد زیادی از روستاهای خوزستان در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها هستند، افزود: در حال انجام یك كار فشرده یك ماهه با دانشگاه شهید چمران اهواز، سازمان آب و برق، بنیاد مسكن و دستگاه‌های مربوطه در خوزستان هستیم تا روستاهایی كه لازم است جابجا شوند.
وی گفت: با توجه به اینكه بیشتر این روستاها كمتر از 20 خانوار جمعیت دارند، تجمیع آنها می‌تواند به این جابجایی كمك كند؛اگر لازم باشد مدارس نیز در مناطق حاشیه رودخانه ها جابجا خواهند شد.
حاجتی افزود: امسال در برنامه داریم كه تعمیر و تجهیز مدارس را به صورت جدی انجام دهیم به عنوان مثال نبود سرویس بهداشتی مناسب در برخی مدارس استان باعث ترك تحصیل برخی دانش آموزان دختر شد؛ همچنین از پارسال كار برچیده شدن مدارس كانكسی در دستور كار قرار گرفت.
خوزستان دارای یك میلیون و 100 هزار نفر دانش آموز است كه از این تعداد حدود 730 هزار نفر در مناطق سیل زده بودند. این دانش آموزان به دلیل سیل به مدت 2 هفته تعطیل و از تحصیل بازماندند.
7158/ 6037
۰ نفر