۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83307471
T T
۰ نفر

همبستگی هنرمندان برای كمك به سیل زدگان

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83307471
همبستگی هنرمندان  برای كمك به سیل زدگان

تهران- ایرنا- نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و نقاشیخط اساتید برجسته كشور در گالری مهر هنر برپاشده و قرار است عواید حاصل از فروش این نمایشگاه، كمك سیل زدگان شود.

با همكاری خیریه شمس و آموزشگاه هنری پارسه، 35 اثر خوشنویسی و نقاشی درجه یك از اساتید برجسته و سرشناس كشور در گالری مهر هنر به نمایش درآمده است. در این میان 150 اثر دیگر از جمله خوشنویسی، نقاشی، نقاشیخط و صنایع دستی گروهی دیگر از اساتید نیز برای كمك به سیل زدگان به این گالری اهدا شده.
عارف قرطاسی از هنرمندان شركت كننده و از اعضای انجمن خوشنویسان ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درخصوص این نمایشگاه گفت: این آثار در دو سالن گالری مهرهنر برگزار شده و كار اساتید و دیگر هنرمندان از هم جدا شده است.
وی درباره هدف هنرمندان از برگزاری این نمایشگاه افزود: همه چیز از زلزله كرمانشاه شروع شد. دو روز بعد از زلزله در گروه تلگرامی از هنرمندان درخواست دادیم در صورت تمایل برای كمك به زلزله زدگان آثار خود را برای فروش در نمایشگاه اهدا كنند. ظرف دو روز 700 كار جمع آوری شد.
قرطاسی تصریح كرد: در نمایشگاهی كه برگزار كردیم از فروش آثار اهدایی هنرمندان 140 میلیون تومان به دست آوردیم. این مبلغ به زلزله زدگان اهدا شد. این درحالی بود كه از آن نمایشگاه چند اثر باقی ماند.
عضو انجمن خوشنویسان تصریح كرد: پیش از عید برادرم علی، نمایشگاهی برگزار كرده بود. آنجا با خیریه شمس آشنا شدیم و آنها درباره فعالیت های مجموعه شان گفتنند. پس از آن استاد حسین نژاد بازرس انجمن خوشنویسان این موضوع را با هنرمندان مطرح كرد و قرار شد از اساتید كار بگیریم و عواید حاصل از آن را در امور خیریه صرف كنیم تا اینكه سیل آمد.
قرطاسی اضافه كرد: وقوع سیل بهانه ای شد تا نمایشگاهی را به نفع سیل زدگان برگزار كنیم. از آنجایی كه هنرمندان خودشان علاقه مند به كمك بودند و گاها به صورت انفرادی نمایشگاه برگزار كرده و عواید حاصل از كارشان را برای امور خیریه در نظر می گرفتند، در این برگزاری این نمایشگاه نیز همكاری خوبی داشتند.
این هنرمند ادامه داد: وقتی برای برگزاری این نمایشگاه فراخوان دادیم، اساتید و هنرمندان به سرعت اعلام آمادگی كرده و خیلی از آنها آثار درجه یك خود را برای ما ارسال كردند. پس از آن با همكاری خیریه شمس و گالری مهرهنر این نمایشگاه برپا شد.
وی تاكید كرد: قیمت های آثار در این نمایشگاه به نسبت قیمت واقعی آنها ارزان تر است. برای مثال اثر 25 میلیون تومانی در این نمایشگاه با قیمت 15 میلیون به فروش می رسد.
قرطاسی گفت: از زمان شروع این نمایشگاه تعدادی از آثار فروش رفته و امیدواریم همبستگی هنرمندان برای كمك به سیل زدگان اثربخش باشد و با فروش آثار بیشتر بتوانیم كمك بیشتری به سیل زدگان بكنیم.
یدالله كابلی، علی اشرف صندوق آبادی، محمد علی سبزه كار،عسگر محمدی تبار، میرحسین زنوزی، جمشید یاری شیرمرد، حسن حسین نژاد، محمد علی قربانی، میرحیدر موسوی، علی گنجی، بهروز زیندشتی، رضازدوار، یادگار خیام، علی قرطاسی، ذبیح الله لولویی مهر، عباس سلطان آبادی، رعنا حاجی نژاد، عارف قرطاسی از هنرمندانی هستند كه آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
نمایشگاه گروهی خوشنویسی، نقاشیخط، نقاشی و صنایع دستی تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد و ممكن است این تاریخ تمدید نیز شود.
اجتمام*ف ش*9105