۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83307437
T T
۰ نفر

یك مسئول:شهرك های صنعتی تهران مشكل آب، برق و گاز دارند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83307437
یك مسئول:شهرك های صنعتی تهران مشكل آب، برق و گاز دارند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان تهران گفت: تمامی شهرك های صنعتی استان با مشكل آب، برق و گاز دست و پنجه نرم می كنند و برای تأمین زیرساخت های پایدار در آنها به یك هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایرنا، «صابر پرنیان» روز چهارشنبه در جریان بازدید از شهرك صنعتی شهرستان پیشوا با بیان اینكه این وضعیت به هیچ عنوان برازنده تهران نیست افزود: در حال حاضر 47 بافت صنعتی بدون مجور در سطح استان تهران مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه كرد: با پیگیری های استاندار تهران قرار است تمامی این مناطق در شش ماهه نخست امسال در هیأت دولت تعیین تكلیف و ساماندهی شوند.
پرنیان اظهارداشت: به منظور تحقق رونق تولید در استان تهران تلاش می شود به صورت مستمر از واحدهای صنعتی بازدید به عمل آید و با دسته بندی مشكلات، راهكارهای عملیاتی برای برون رفت از مشكلات و موانع تولید نیز ارائه می شود.
وی تصریح كرد: برخلاف نگرش عمومی كه تصور دارد استان تهران از وضعیت مطلوبی در زمینه زیرساختی برخوردار است، شهرك های صنعتی شهرستان های استان تهران بسیار مظلوم و توسعه نیافته هستند.
پرنیان افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت ها، برای بودجه عمرانی شهرك های صنعتی، رشدی پنج برابری را در سال جدید برنامه ریزی كرده ایم.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان تهران گفت: از سهم 60 درصد ایجاد ارزش افزوده استان تهران تنها دو و نیم درصد آن به استان بر می گردد و تنها یك درصد آن سهم شركت شهرك های صنعتی است.
وی اظهار داشت: با هدف فعال شدن ظرفیت های استان در حوزه صنعت، آموزش های كسب و كار حتی خارج از شهرك های صنعتی ارائه و بر اساس زمان بندی اعلام شده هر هفته سه طرح صنعتی در سطح استان كلنگ زنی می شود.
پرنیان با اشاره به عزم شركت شهرك های صنعتی برای رونق تولید در شهرك صنعتی پیشوا گفت : با رشد توأمان كشاورزی و صنعتی در كنار هم می توان یك توسعه متوازن را برای پیشوا رقم زد و تلاش می شود با ارائه مشوق های لازم، سرمایه گذاران را به حضور در این منطقه اقتصادی ترغیب كرد.
وی با اشاره به اینكه صنف های تولیدی پیشوا می توانند به شهرك صنعتی منتقل شوند افزود: مشكلات این شهرك به زودی حل خواهد شد زیرا فضای جدیدی در استان نسبت به این موضوع شكل گرفته است.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان تهران درخصوص خروج شهرك صنعتی از شعاع 120 كیلومتری نیز گفت: این اقدام باید با درخواست مسئولان ارشد شهرستان و استان از طریق معاون اول رئیس جمهوری پیگیری شود.
شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
۰ نفر