۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83303637
T T
۰ نفر
الفت:رسانه ها چرخ محتواي برنامه هاي پيشگيري را به حركت درآورند

تهران- ايرنا- معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: جامعه مدني، سمن ها و رسانه ها مي توانند موجب به حركت در آوردن چرخ محتواي پيشگيري باشند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، محمدباقر الفت افزود: سمن ها مي توانند به عنوان نيرويي براي مبارزه با فساد باشند و به دستگاه قضايي كمك كنند و بايد توانايي استفاده از اين ظرفيت به منظور تحقق اهداف قوه قضاييه را در كارشناسان دستگاه قضايي ايجاد كنيم.
وي با بيان اينكه به كارگرفتن ظرفيت سمن ها، هنر و توانايي مي خواهد، ادامه داد: بايد ادبيات و فرهنگ سمن ها را خوب بشناسيم تا باهم در يك جبهه مبارزه عليه فساد و پيشگيري از وقوع جرايم قرار بگيريم.
الفت با تاكيد بر استقاده از ظرفيت رسانه، گفت: متاسفانه گاهي رسانه را دشمن و نقطه مقابل خود تلقي مي كنيم درحالي كه ديگر كشورهاي دنيا از اين ظرفيت به خوبي در مسير تامين منافع ملي بهره مي برد. گاهي مشاهده مي شود فاسدين اقتصادي حتي سازمان هاي مقابله با پيشگيري كننده را با رسانه تهديد مي كنند و با استفاده ابزاري از مصاديق جامعه مدني سعي در حفظ موقعيت و مقاصد خود دارند.
معاون قوه قضاييه افزود: اگر قدرت جامعه را پشت برنامه هايمان قرار دهيم، موفق خواهيم شد. چون جامعه را با جبر و درحالت بي اطلاعي نمي توان مكلف كرد رفتار به خصوصي داشته باشد.
اجتمام*1003*9105

سرخط اخبار جامعه