۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۳
کد خبر: 83300969
T T
۰ نفر
مبارزه با قاچاق در سال رونق توليد جدي گرفته شود

آستارا - ايرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: مبارزه با قاچاق كالا در سال رونق توليد بايد جدي گرفته شود و در اين راستا مشاركت مديران دستگاه هاي مربوطه ضروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسن رستم زاد عصر پنجشنبه در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر و قاچاق در فرمانداري آستارا افزود: فرهنگ سازي در راستاي توليد داخل و مصرف كالاي ايراني بهترين راه براي مقابله با قاچاق كالاست و در اين راستا دولت از توليدكنندگان با ارائه تسهيلات ارزان قيمت حمايت مي كند.
وي ادامه داد: رونق توليد در جامعه زماني تحقق مي يابد كه مبادي قاچاق بسته شود و اين امر مهم با همت مسئولان دستگاه هاي متولي و مردم ميسر مي شود.
وي اضافه كرد: دولت و مردم در طول سال هزينه هاي زيادي را در حوزه مبارزه با مواد مخدر صرف مي كنند و با پيشگيري و اجراي برنامه هاي فرهنگي مي توان به مقابله با پديده شوم اعتياد برخاست.
رستم زاد بيان كرد: در سال 97 اقدامات خوبي در راستاي مبارزه با مواد مخدر و قاچاق كالا صورت گرفته اما اعضاي كميسيون مبارزه با مواد مخدر بايد پيرامون آسيب هاي اعتياد به صورت دقيق و علمي وارد عمل شوند.
رستم زاد گفت: با توجه به ساحلي بودن شهرستان آستارا مي توان از اين پتانسيل در جهت پركردن اوقات فراغت جوانان با برگزاري جشنواره ها، مسابقات ورزشي و علمي بخصوص در فصل تابستان استفاده كرد.
فرماندار آستارا با بيان اين كه خطر اعتياد و آسيب هاي ناشي از آن، پشت در همه خانه‌ها نشسته است تاكيد كرد همه بايد نسبت به سرنوشت فرزندان خود و جامعه احساس مسئوليت كنيم.
وي خاطرنشان كرد: مبارزه با مواد مخدر در شهرستان مرزي آستارا از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد با برپايي نمايشگاه ها و برگزاري كارگاه هاي آموزشي در مدارس و دانشگاه ها در راستاي مقابله با پديده شوم مواد مخدر تلاش شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105/2007

سرخط اخبار استان‌ها