۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۹
کد خبر: 83297671
T T
۰ نفر
غرب به دنبال استحاله فرهنگی افغانستان است

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید، یكی از اهداف غربی ها را استحاله فرهنگی افغانستان ذكر كرد و گفت: آمریكایی ها و غربی ها با كمك رسانه ها، بنگاه های تبلیغاتی و فضای مجازی می خواهند جوانان افغانستانی را به لحاظ فرهنگی دچار استحاله كنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مكارم شیرازی، وی در دیدار نصیر احمد نور سفیر سابق افغانستان در كشورمان، افزود: غربی ها می خواهند از این طریق زمینه اجرایی سازی طرح های شوم خود را مهیا سازند.
وی دشمنان دو كشور ایران و افغانستان را مشترك دانست و بیان داشت: آمریكا هم دشمن ایران و هم دشمن افغانستان است، بعد از شكست داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آمریكایی ها به دنبال كمك به تروریست ها در افغانستان هستند؛ در این خصوص مقام های افغانستان باید هوشیار باشند.
آیت الله مكارم شیرازی با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشتراك های دینی، فرهنگی و زبانی دارند، افزود: مردم ایران با مردم افغانستان علاوه بر همسایگی، از تعامل و روابط دیرینه ای برخوردار هستند و لازم است این روابط روز به روز مستحكم تر شود.
وی اختلاف افكنی بین دو كشور و دو دولت را دسیسه دشمنان برشمرد و گفت: دشمنان بویژه آمریكایی ها می خواهند با سمپاشی و ایجاد بدبینی بین ایران و افغانستان جدایی بیندازند.
این مرجع تقلید، اسلام هراسی و ایران هراسی را تنها بخشی از توطئه دشمنان ذكر كرد و افزود: در این راستا غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ های عجیب و غریبی را مطرح می كنند.
وی ادامه داد: وقتی اندیشمندان، نخبگان، خبرنگاران و صاحبنظران كشورهای غربی به جمهوری اسلامی ایران سفر می كنند و از نزدیك واقعیات كشور ما را می بینند به این نكته اذعان می كنند كه آنچه رسانه های غربی درباره ایران مطرح می كنند، دروغی بیش نیست.
آیت الله مكارم شیرازی اضافه كرد: تا می توانید عنصر اسلامیت را تقویت كنید، اگر اسلام و دین مردم بویژه جوانان متزلزل شد، استقلال شما نیز در معرض خطر جدی خواهد بود.
1175 /