۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83293343
T T
۰ نفر
كردهای سوری در قبال فروش نفت سلاح آمریكایی می گیرند

تهران-ایرنا-منابع محلی در استان دیرالزور سوریه گزارش دادند كه نیروهای دمكراتیك كرد سوریه (قسد) با همكاری ائتلاف بین المللی به سركردگی آمریكا اقدام به احتكار نفت و گاز و فروش آن در قبال سلاح های آمریكایی و اسرائیلی می كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه رأی الیوم، منابع سوری گزارش دادند؛ با وجود اعلام اتمام نبرد با داعش، اخیرا محموله ای جدید از سلاح های آمریكایی و كمك های لجستیكی از سوی ائتلاف بین المللی به سركردگی آمریكا شامل موشك های ضد زره ، تانك های اسپایك اسرائیلی ، موشك های هدایت شونده با برد دقیق، سامانه پدافند هوایی ساخت آمریكا و موشك‌های دوش پرتاب ضد هوایی استینگر در اختیار عناصر قسد قرار گرفته است.
این منابع در استان دیرالزور گزارش دادند كه شبه نظامیان كرد گاز و نفت سوریه را با سلاح های آمریكایی و اسرائیلی معامله می كنند و عناصر قسد اكنون با اتمام نبرد با داعش در حال پیشبرد پروژه های خود با كمك نیروهای آمریكایی هستند و سیاست های خصمانه ای را ضد اهالی دیرالزور و دولت سوریه در پیش گرفته اند و اخیرا به توصیه آمریكا مذاكرات با دولت دمشق را به حالت تعلیق در آورده اند.
مناطق تحت كنترل كردهای دمكراتیك سوریه (قسد) روز جمعه شاهد برگزاری اعتراض ها ، تظاهرات و در خواست ها برای خروج شبه نظامیان كرد از این مناطق بودند.
براساس این گزارش اعتراض هایی كه شبه نظامیان قسد سعی در سركوب آن داشتند به دنبال بازداشت چهره ها و شیوخ عشایر از سوی این عناصر بود كه در درگیری میان كردها و اهالی این مناطق و تیراندازی شماری از شهروندان سوری كشته و یا بازداشت شدند.
منابع محلی سوری گزارش دادند كه شرایط در مناطق تحت كنترل قسد به دلیل هرج ومرج ،قتل و ربودن افراد و احتكار نفت از سوی شبه نظامیان و شركت هایی كه با آنها همكاری می كنند رو به وخامت است و نیروهای كرد اقدام به سربازگیری اجباری از میان جوانان كرده اند تا از آنها در سركوب های مستمر و بازداشت اهالی دیرالزور استفاده كنند.
در هفته های گذشته در پی كشته شدن یك جوان و زخمی شدن سه نفر دیگر از عشایر دیرالزور به دست شبه نظامیان كرد، عشایر عرب اقدام به برگزاری تظاهرات كرده و به مقرهای كردها حمله و اقدام به آتش زدن و بیرون كردن عناصر كرد و نظامیان آمریكایی نمودند بطوری كه این مساله باعث بروز حالت اضطراب و تنش در این مناطق شده است.
منابع محلی سوریه همچنین افزودند كه شبه نظامیان قسد باهدف تغییر ساختار جمعیتی شهر رقه كه گروه تروریستی داعش آن را مركز خلافت خود قرار داده بود و توسط نیروهای دمكراتیك كرد به پشتیبانی آمریكا آزاد شد، تصمیم گرفته اند كه آوارگان موجود در شهر رقه را كه در این شهر هیچ كفیلی ندارند ظرف 20 روز از اخراج كنند در حالی شهروندان سوریه نمی پذیرند كه برای زندگی در خاك كشور خود نیاز به كفیل داشته باشند.
خاورم**9366**1508
۰ نفر