۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83293255
T T
۰ نفر
شهردار تهران : تاكسیرانی در استفاده از فناوری های نوین پیشتاز باشد

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: تاكسیرانی باید در استفاده از فناوری های نوین پیشتاز باشد كه در این زمینه می توان از برنامه هایی كه بر روی تلفن های همراه نصب می شود، بهره جست.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در جشنواره تاكسیرانی تهران افزود: اكنون بسیاری از شركت هایی كه جنبه كارآفرینی دارند این كار را انجام می دهند.
شهردار تهران تاكید كرد: در عرصه رقابت باید از ظرفیت ایجاد شده برای منافع كاركنان تاكسیرانی استفاده كرد و در رقابتی سالم این را به نفع بدنه تاكسیرانی برگردانیم.
وی با بیان اینكه در مقیاس دولت نیز تلاش می كنیم رقابت عادلانه را برقرار كنیم ادامه داد: خورویی كه پلاك تهران ندارد نباید به عنوان تاكسی فعالیت كند؛ همچنین خودرویی كه میزان آلودگی بالایی دارد حق تردد ندارد و شرایط برای همه باید برابر باشد.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه بارش های نیمه دوم سال 97 تا فروردین امسال در دوره های 50 تا 100 ساله طبقه بندی می شود اظهارداشت: تا هفته گذشته 54 میلیارد مترمكعب آب در سدها ذخیره شده و تخمین زده می شود این میزان به 80 میلیون مترمكعب برسد.
حناچی خاطرنشان كرد: بسیاری از تالاب ها احیا شده كه این امر جای شكر دارد؛ گرچه مشكلاتی در برخی نقاط كشور وجود داشته كه در این مشكلات به آموزه های قبلی كمتر توجه شده است.
وی تصریح كرد: برای مثال اسم قبلی دروازه قران مسیل آباد است كه ما آن را فراموش كرده ایم اما طبیعت فراموش نمی كند.
وی گفت: پدرم در دهه 50 تاكسی نارنجی داشت و خودم را عضوی از خانواده شما می دانم.
شهردار تهران با بیان اینكه در حال حاضر 79 هزار تاكسی در سطح شهر داریم و جمعیت خانواده تاكسیرانی حدود 400 هزار نفر است افزود: تاكسی نقش 22 درصدی در حمل و نقل عمومی شهر دارد.
وی با اشاره به اینكه تلاش ما بر ارتقا كیفیت و بهبود خدمات است افزود: تاكسی های هر شهر بویژه كلانشهرها بخشی از شخصیت آن شهر است و معمولا خودرو ملی پر دوام ماموریت تاكسی دارد؛ برای مثال در آلمان خودروهای بنز مدل بالا تاكسی هستند.
جشنواره تاكسیرانی با اهداف، بالا بردن سطح فرهنگ كار در شبكه حمل و نقل عمومی و خصوصا ناوگان تاكسیرانی، ترویج الگوی شهروند مشاركت پذیر، تقویت فرهنگ و اخلاق حرفه ای در تاكسیرانان، ارتقای منزلت اجتماعی و شغلی تاكسیرانان و احیای تاكسی به عنوان یك فضای عمومی برپا شده است.
«تاكسی، مدیریت، نظارت و خدمات»، «تاكسی و ارتقاء فرهنگ ترافیكی»، «تاكسی، سلامت و حفظ محیط ‌زیست»، «تاكسی، فرهنگ، هنر و رسانه» و «تاكسی، علم، فناوری و كارآفرینی» پنج محور اصلی این جشنواره است.
جشنواره تاكسیرانی تهران تا 13 اردیبهشت جریان دارد.
تهرام/9353//1348
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه