۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83292469
T T
۰ نفر
افزایش ۱۰ درصدی فروش در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران

تهران- ایرنا- سخنگوی نمایشگاه كتاب تهران اعلام كرد: طبق آخرین گزارش تا پایان روز دوم نمایشگاه كل مبلغ فروش بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است، كه این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۱۹ میلیارد ریال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ایوب دهقانكار در نشست خبری نمایشگاه میزان تراكنش‌های مالی دو روز نخست نمایشگاه را بالغ بر ۲۵۰ هزار تراكنش اعلام كرد و افزود: این آمار تنها شامل خرید و فروش‌های كارتی می‌شود و فعلا اطلاعاتی در مورد مبالغ نقدی در دست نیست. همچنین میزان تراكنش‌ها افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.
وی درباره جزئیات این تراكنش‌ها گفت: تاكنون ۲۵ هزار تراكنش نیز با استفاده از كارت‌های ملی هوشمند انجام شده كه رقم قابل‌ توجهی به‌شمار می‌رود و این نخستین حضور جدی كارت‌های ملی هوشمند در این سطح است. همچنین نزدیك به یك هزار تراكنش نیز از طریق NFC انجام شده است.
سخنگوی نمایشگاه كتاب تهران قطعی برق و اختلالات اینترنتی در ساعات پیك فروش را یكی از مشكلات پیش آمده طی این مدت عنوان كرد و گفت: خوشبختانه امروز گزارشی مبنی بر اختلال در دستگاه‌های پوز اعلام نشد است.
دهقانكار درخصوص تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه گفت: فردا نخستین جلسه ارزیابی تخلفات صورت می‌گیرد و موارد لازم در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.
سخنگوی نمایشگاه كتاب در رابطه با بروز مشكل در سامانه فروش متمركز ناشران خارجی گفت: این سامانه قبل از استقرار در نمایشگاه كتاب مورد آزمون قرار گرفته است و مشكل خاصی در این زمینه به وجود نیامده، گرچه طبیعی است كه در سطح بالا مشكلات فنی و تكنیكی رخ دهد.
وی از دریافت ۱۱ هزار پیامك از سوی ناشران، مردم و حتی مسئولان در رابطه با درخواست رسیدگی به برخی مشكلات و همچنین ارائه پیشنهادات برای اعمال در سال‌های آینده خبر داد.
دهقانكار در این باره كه برخی غرفه‌ها به صورت تجمیعی در نمایشگاه مستقر شده‌اند نیز گفت: ما میهمان شهرداری منطقه ۷ و مصلای امام خمینی(ره) هستیم و لازم است تا در چیدمان غرفه‌ها به فضای مصلا توجه كنیم.
وی همچنین دلیل بسته شدن پاركینگ بهشتی را توصیه پلیس راهور تهران اعلام و ابراز امیدواری كرد شعار «بازدید ازنمایشگاه بدون خودرو» بین مردم و مسئولان پیش از قبل مورد توجه قرار بگیرد.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فراهنگ**۳۰۰**۱۳۵۵** 9053