۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83292402
T T
۰ نفر
خطیب جمعه خرم آباد:همدلی نیروهای مردمی در سیل اخیر باعث رسوایی غربی ها شد

خرم آباد - ایرنا - امام جمعه موقت خرم آباد گفت: همدلی نیروهای مردمی، نظامیان و دولت در سیل اخیر لرستان باعث ناامیدی و رسوایی غربی ها شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: سیل اخیر در لرستان دو سوم از زیرساخت های این استان را تخریب كرد اما با وجود آسیب فراوان همدلی بین نظامیان و مردم را نشان داد.
وی افزود: غیر از ساختار دولت كه در خدمت مردم بود، تمام نیروهای مردمی هم در خدمت رسانی به مردم سیلزده امداد رسانی كردند.
وی به حضور چهارهزار نفر نیروی امدادی در كنار مردم سیلزده لرستان اشاره كرد و افزود: تنها نمونه این امدادها در دفاع مقدس دیده می شد.
امام جمعه موقت خرم اباد اظهار داشت: همدلی در سیل اخیر رسوایی را برای غربی ها به دنبال داشت چراكه با رفتار تحقیرآمیز قصد كمك داشتند.
حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به انتصاب فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نهاد گام بلندی در آغاز دهه پنجم انقلاب داشته و دارد و یك شخصیت كه دارای سوابق بالایی است و از محبوبیت عمومی برخوردار می باشد به این سمت انتصاب شد.
امام جمعه موقت خرم آباد اضافه كرد: در چند روز گذشته مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل علیه آمریكا در تروریست خواندن سپاه را تصویب كرد كه جای تشكر دارد.
وی ادامه داد: مصوبه مجلس جنبه دفاعی داشت كه باید جنبه هجومی علیه آمریكا در مصوبات مجلس بیشتر شود.
وی همچنین به دهم اردیبهشت سالروز پیروزی ویتنام بر آمریكا اشاره كرد و ادامه داد: آمریكاییان در خاطراتشان نوشتند با شعار حمایت از مردم ویتنام انها را قتل عام كردیم.
امام جمعه موقت خرم آباد بیان كرد: خداوند به ما وعده داده كه نیرنگ استكبار در مقابل تدبیر الهی و با ایمان مردم ایران در تحریم ها شكست خواهد خورد.
وی بیان كرد: مثلث شوم غربی، عربی و عبری پدر و مادر ترویست ها در منطقه هستند و برای نابودی دین نقشه می كشند.
امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به فرارسیدن روز كارگر نیز بیان كرد: حیات یك ملت مرهون كار و كارگر است و قشر كارگر زخمت كش بوده و باید فرهنگ كار و كارگر را در جامعه افزایش دهیم.
حجت الاسلام متقی نیا گفت: رونق تولید با حمایت از كالای ایرانی محقق می شود و كارگران نیازمند آموختن فن، حرفه و مهارت هستند كه وظیفه نظام، حكومت و دولت است كه در اموزش كمك كند.
وی بیان كرد: كارگران مناطق سیلزده كه شغلشان را از دست داده اند باید به عنوان یك گروه هدف مورد توجه قرار گیرند.
امام جمعه موقت خرم آبادبا اشاره به دهه تكریم و گرامیداشت مساجد مشاركت در این امر خداپسندانه را افتخاری بزرگ و كاری ارزشمند عنوان كرد و بر لزوم تقویت و گسترش آن تاكید كرد.
3210/6060