۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۷
کد خبر: 83286042
T T
۰ نفر
مهدويت يكي از موضوعات وحدت بخش بين شيعه و سني است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: مسئله مهدويت يكي از موضوعات وحدت بخش بين شيعه و سني است و بايد به آن توجه اساسي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي عصر شنبه در همايش «مهدي الامم» كه با حضور علماي اهل سنت در مصلاي امام خميني (ره) اروميه برگزار شد، افزود: علماي شيعه و سني بايد به اين موضوع وحدت آفرين نگاه جدي داشته باشند و آن را براي مردم تبيين كنند.
وي با تبريك ميلاد با سعادت حضرت ولي عصر(عج) بر حفظ و تقويت اشتراكات در زمينه مهدويت در بين اهل سنت و تشيع تاكيد كرد.
وي ادامه داد: نقش علما در تبيين مباحث معنويت و فرهنگ انتظار بسيار برجسته است و تمامي عالمان دين اسلام بايد مساله مهدويت را در سخنراني هاي خود براي مردم تبيين كنند تا آنان با كسب بينش درست و عميق، به منتظران حقيقي حضور و ظهور حضرت مهدي (عج) بپيوندند.
امام جمعه اهل سنت اروميه نيز در اين همايش گفت: اهل سنت احاديث زيادي در بيان عظمت وجودي امام زمان (عج) دارند و بايد در برهه حساس كنوني نقاط وحدت شيعه و سني را تقويت كنيم.
ملاعبدالقادر بيضاوي اضافه كرد: بايد براي وحدت بيش از پيش مسلمانان بر مشتركات شيعه و سني تاكيد شود كه يكي از مصاديق بارز آن موضوع مهدويت است.
به گزارش ايرنا، در اين همايش احكام ائمه جمعه و جماعت اهل سنت شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي توسط نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه اهدا شد.
حضرت امام زمان قائم آل محمد مهدي موعود (عج) همزمان با نيمه شعبان سال 255 هجري قمري در شهر سامرا ديده به جهان گشودند و در پنج سالگي به امامت برگزيده شدند.
8137/3072

سرخط اخبار استان‌ها