۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۵۰
کد خبر: 83285955
T T
۰ نفر
تبريز در شب ميلاد مهدي موعود (عج) غرق در نور و شادي است

تبريز - ايرنا - كلان شهر 1.8 ميليون نفري تبريز كه از چند روز پيش براي بزرگداشت جشن نيمه شعبان آماده مي شود، در شب ميلاد مهدي موعود (عج) غرق در نور و شادي است.

گزارش ميداني خبرنگار ايرنا حاكي است كه ميادين، معابر، حسينيه ها و تكاياي تبريز در شب ميلاد منجي عالم بشريت، امام دوازدهم (عج)، چراغاني و غرق در نور است.
مردم تبريز كه بر طبق سنت مالوف از ساعت 22 شب به بعد در خيابان هاي اين شهر بسيار كم تردد مي كنند، در شب ميلاد امام غايب (عج)، در تعداد زياد با خودروهاي خود از فضاهاي آذين بسته شده شهر عبور مي كنند و با به صدا دراوردن بوق خودروها، شادي خود را از فرا رسيدن نيمه شعبان اعلام مي كنند.
چراغاني مسيرهاي پرتردد و شناخته شده تبريز از قبيل ميدان ساعت (عمارت شهرداري)، بلوار 29 بهمن اول زعفرانيه و تقاطع خيابان گوموش قيه با شهيد رضانژاد شمالي، چهره جذابي به شهر داده و به محلي براي اجتماع ساكنان محل براي گراميداشت مولود نور و مهرباني ها تبديل شده است.
شهروندان تبريزي در شب ميلاد دوازدهمين امام شيعيان جهان، در گروه هاي خودجوش در خيابان ها و ميادين اين كهن شهر، براي گراميداشت جشن نيمه شعبان، شربت و شيريني پخش مي كنند.
چراغاني و آذين بندي تبريز در شب ميلاد مهدي موعود (عج) محدود به فضاي مقابل مساجد، حسينيه ها و تكايا نيست و شور مردمي براي شركت در جشن نيمه شعبان در كوچه پس كوچه هاي اين كلان شهر نيز در قالب چراغ هاي آويز و پرچم هايي رنگي به وضوح قابل مشاهده است.
آذين بندي و چراغاني نقاط مختلف كلان شهر تبريز در شب ميلاد امام غايب (عج)، نمود بصري آن را متفاوت كرده و موجب شده كه والدين براي شادي كودكان خود در اين شب مبارك با خودروهايشان در خيابان ها حضور يابند.
البته چراغاني ساختمان هاي عمومي در اين شب جلوه اي دوچندان دارد و اهتمام اقشار مختلف مردم براي زيباسازي تبريز از شوق دروني و ارادت قلبي آنها به امام دوازدهم (عج) حكايت دارد.
در اين ميان بازار تاريخي تبريز به مانند ستاره پرنوري در سپهر آدين بندي و چراغاني تبريز در پيشوار از جشن نيمه شعبان مي درخشد و راسته ها و تميچه ها متناسب با ذوق و سليقه مالكان مغازه هاي واقع در آن آراسته شده اند.
518