۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 83284591
T T
۰ نفر
كودكان غزه: اسباب بازیمان را برای یاس ایرانی می فرستیم

تهران-ایرنا- ویدیوی جدیدی كه كمپین «أهل الوفاء للإغاثة» منتشر كرده است، كودكان فلسطینی را نشان می دهد كه با «یاس» دختر سیل زده ایرانی همدردی می كنند.

«-اسمت چیه؟
-یاس...اسباب بازی هامونو آب برده...»
این بخشی از یك ویدیوی منتشر شده از كاربران در فضای مجازی درباره دختركی به نام یاس است.
این ویدیو را كودكان فلسطینی دیده اند و حالا در ویدیوی دیگری و در قالب كمپین أهل الوفاء للإغاثة با زبان كودكانه می گویند: یاس اسباب بازی هایش را از دست داده و ما اسباب بازی هایمان را برای او خواهیم فرستاد.
روز گذشته (پنجشنبه) پویش مذكور در ضاحیه جنوبی بیروت مراسمی را در همبستگی با سیل زدگان ایران برگزار كرد. این كمپین یك هفته پیش نیز در غزه نشستی با حضور اعضای پویش، سیاستمداران و اصحاب رسانه فلسطینی برگزار و طی آن اعلام كرد كه مقاومت فلسطینی در كنار و دوشادوش مردم ایران و همدرد با آنان است.
برگزار كنندگان این نشست تحریم های ظالمانه آمریكا علیه مردم ایران را محكوم كردند.
كودكان فلسطینی نقش پررنگی در ابراز همدردی با كودكان ایرانی داشتند. آنها پوسترهایی را در دست داشتند كه این عبارت ها را در خود داشت: «فلسطین با ایران است»، «سیل محبت فلسطینی» و «كودكان فلسطین در كنار ایران».
این كودكان اسباب بازی هایشان را به كودكان ایرانی هدیه دادند. یكی از كودكان فلسطینی گفت: سیل همه چیزشان را گرفت و این اسباب بازی را به كودكی می دهم كه دیگر چیزی برای بازی ندارد.
پویش أهل الوفاء للإغاثة از فعالان مدنی و چهره های سیاسی و تعدادی از سازمان های عربی از جمله اتحادیه امت عربی در سوریه و گروه هماهنگی در لبنان با همكاری موسسه «عدالت برای صلح» تشكیل می شود و قرار است در روزهای آینده چند مراسم همدردی با سیلزدگان ایرانی را در سوریه، لبنان، یمن و عراق برگزار كند.
شبد**9241**9122