۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
کد خبر: 83282856
T T
۰ نفر

سيلاب 16 هزار ميليارد ريال به كشت و صنعت دهخدا خسارت زد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
کد خبر: 83282856
سيلاب 16 هزار ميليارد ريال به كشت و صنعت دهخدا خسارت زد

اهواز - ايرنا - معاون آموزش، پژوهش وفناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:برآورد اوليه ميزان خسارت سيلاب به كشت و صنعت نيشكر دهخدا در خوزستان،16 هزار ميليارد ريال اعلام شده اما با توجه به گستردگي اين خسارت اين رقم بسيار بيشتر است.

برات قباديان روز چهارشنبه در حاشبه بازديد از شركت كشت و صنعت نيشكر دهخدا در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: سيل به بيش از 12 هزار هكتار از زمين هاي اين شركت صدمه وارد كرده ، و تاسيسات و سايت اداري اين شركت نيز دچار خسارت زيادي از سيلاب شده است.
وي گفت: تا ساليان سال زمين هاي اين شركت به حالت اوليه باز نخواهد گشت.
قباديان ادامه داد: اين شركت حدود 2 هزار نفر نيروي كار دارد كه زندگي و معيشت خانواده اين 2 هزار نفر به فعاليت اين شركت مرتبط است.
وي همچنين گفت: جبران خسارت هاي وارده از سيل تنها از عهده دولت خارج است و همه اركان نظام بايد كمك كنند تا اين خسارت ها جبران شود.
قباديان ادامه داد:براي جبران خسارت هاي سيل نياز به بودجه كلاني است ، كه پس از فروكش كردن سيلاب در خوزستان بايد ميزان خسارت به صورت كارشناسي محاسبه شود.
معاون آموزش، پژوهش وفناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سفري 2 روزه براي بازديد از صنايع خسارت ديده خوزستان در سيل اخير وارد خوزستان شد.
ورود سيلاب به مزارع نيشكر، كارخانه ها و انبار شكر شركت كشت و صنعت نيشكر دهخدا در شهرستان اهواز خسارت فراواني را به بخش صنعت و كشاورزي اين مجتمع نيشكري وارد كرد.
تاكنون 6 كشت و صنعت نيشكر از مجموع هفت كشت و صنعت به زير آب رفته و بيش از 30 هزار هكتار از مزارع نيشكر دچار آب گرفتگي شده است.
ظرفيت اسمي توليد در اين مجتمع 100 هزارتن شكر خام ، 175 هزارتن شكر سفيد و30 تا 38 هزار تن ملاس و فرآورده هاي آن و 330 هزارتن باگاس است.
7158/ 6037