۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83281976
T T
۰ نفر
واعظی: اظهارات سعید قاسمی صحت ندارد

تهران-ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری اظهارات سعید قاسمی درباره هلال احمر را غیر قابل استناد عنوان كرد و گفت: چه لزومی دارد ایشان حرف هایی بزند كه اصلا درست نیست و بخواهد دست دشمنان را كه سپاه را نشانه گرفته اند، قوی كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «محمود واعظی» امروز- چهارشنبه- در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره ویدئوی منتشر شده از سعید قاسمی از فرماندهان سابق نظامی اظهارداشت: این كه فردی كلیپی پر كند و حرفی بزند،قابل استناد نیست.آنچه كه من دیدم هیچ كدام صحت ندارد. هلال احمر هم علیه این فرد اعلام شكایت كرده و بقیه مطالبش هم درست نیست .
وی اضافه كرد: این گونه حرف ها در این مقطع خاص كه آمریكایی ها این گونه علیه سپاه تلاش می كنند، پاس گل دادن به آمریكا و دشمن است.چه لزومی دارد ایشان حرف هایی بزند كه واقعیت ندارد و اصلا درست نیست و بخواهد دست دشمنان را كه سپاه را نشانه گرفته اند، قوی كند.وی در ادامه درباره آخرین اقدامات دولت برای مناطق سیل زده افزود: موضوعاتی در جلسه امروز دولت بحث شد كه اولویت ما كمك به سیل زدگان بود و در این ارتباط وزیر كشور گزارشی را درباره اقدامات انجام شده ارایه كرد.
واعظی ادامه داد: در همه استان ها به ویژه استان لرستان و خوزستان كه وضعیت آنها نسبت به استان های دیگر باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و از طرف دیگر تعداد خانه ها و مزارعی كه خسارت دیده مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.
رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: در مصوبه قبلی رقمی كه برای پرداخت به برخی از بخش ها مثل صنعت، مزارع و جاهای مختلف در نظر گرفته شده بود با بررسی هایی كه شد در برخی نقاط نیاز به افزایش داشت كه این كار انجام شد.
وی اضافه كرد: كار بسیار فشرده ای كه آقای جهانگیری بعد ازدستور رهبری داشتند كه ببنید خسارات چقدر است و خود دولت چقدر می تواند از بودجه و جابه جایی ها انجام دهد و مابقی را كه لازم است نامه ای خدمت مقام معظم رهبری بفرستیم تا از صندوق توسعه ملی بگیریم، این كار هم انجام شد.
واعظی افزود: اتفاق بسیار خوبی هم در دولت و هم در بیرون دولت رخ داده این است كه باید هرچه سریعتر به مسئله سیل زدگان رسیدگی شود و حتی رییس جمهور دستور دادند كه نگذارید مردمی كه آسیب دیدند ، مزارع و خانه هایشان از بین رفته هرچه سریعتر برای آنها فكری شود.

** رییس جمهوری مجددا به مناطق سیل زده سفر می كند
رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: رییس جمهور مجددا به مناطق سیل زده استان لرستان، خوزستان سفر خواهند كرد و و از نزدیك با مسئولان محل مشكلات را بررسی می كنند ، امیدواریم با سرعت بیشتری بتوانیم این كار را انجام دهیم.
واعظی در ادامه به افزایش حقوق كارمندان اشاره كرد و گفت: برای افزایش حقوق كارمندان دولت و بازنشستگان در سال جدید نیاز داریم كه آیین نامه اجرایی آن مصوبه دولت را تصویب كنیم كه امروز در این زمینه به جمع بندی رسیدیم كه بعد از تصویبی كه داشتیم همه حقوق ها افزایش پیدا خواهد كرد.
امیدواریم بتوانیم براساس آنچه كه نیاز مردم است و آنچه در توان است هم به سیل زدگان و هم به حقوق بگیران و كسانی كه مقداری از نظر مسایل گرانی ها به آنها فشار می آید بیشتر كمك كنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره دیدارهای اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری افزود: در پنج سال گذشته اعضای دولت چه به صورت گروهی و چه انفرادی با مقام معظم رهبری دیدار داشته اند. وزرای ما با افتخار درباره موضوعات مختلف مانند موضوعات اقتصادی به صورت خصوصی خدمت مقام معظم رهبری رسیده اند.
واعظی ادامه داد: در مناسبت هایی كه ایشان گزارش می خواستند و این گزارش ها یا حضوری بوده، مانند روز ۱۳ فروردین یا گزارش هایی است كه خدمت ایشان ارسال می شود.
رییس دفتر رییس جمهوری تاكید كرد: این دیدارها كار معمولی است كه بارها و بارها اتفاق افتاده و انجام می شود. به نظر من بهترین روابط میان مقام معظم رهبری و رئیس‌ جمهوری حاكم است، بهترین روابط بین دفتر ریاست جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری حاكم است.
وی تصریح كرد: به این قبیل شایعات توییتری نباید توجه كرد.خواهش می كنم دنبال توییت هایی كه نوشته می‌شود نباشید.هر هفته دیدار می شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آیا در این دیدارها درباره سیل هم صحبت شده است، افزود: مگر می‌شود موضوع به این مهمی كه در كشور اتفاق افتاده، آقای رئیس جمهور در ملاقات های منظمی كه خدمت مقام معظم رهبری دارد، راجع به این مسئله بسیار مهم صحبت نكند.

**دولت از مدیر متخلف حمایت نمی كند
واعظی گفت:آنچه رییس جمهوری در جلسات و مراسم های مختلف درباره سپاه بیان كردند، اعتقاد ایشان است و اكنون هم كه فرصتی ایجاد شده تا همه جهان به ویژه آمریكایی دیدگاه رییس جمهوری درباره سپاه را بدانند، این مطالب را صریح تر بیان كردند.
رییس دفتر رییس جمهوری درباره درخواست تعدادی از برای عزل پوری حسینی رییس سازمان خصوصی، گفت: نمایندگان در این زمینه درخواستی برای رییس جمهوری ارسال كردند كه باید بررسی شود؛ البته مدیران دولت هم باید امنیت شغلی داشته باشند، مطالب نمایندگان و هركسی دیگر كه درباره مدیران دولتی نظری داشته باشد را ابتدا بررسی می كنیم حتی اگر یك فرد عادی نظری درباره مدیران دولتی بدهند اگر حرف وی درست باشد و مدیر دولتی تخلف كرده باشد دولت دوازدهم به هیچ وجه از مدیر متخلف حمایت نمی كند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر مدیری روی اصول و سیاست های دولت و منافع كشور بایستد، دولت حتما از وی حمایت می كند.

**حتما برای دولت سخنگو انتخاب می كنیم
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی دیگری درباره تعیین سخنگوی دولت تاكید كرد: حتما برای دولت سخنگو انتخاب می كنیم؛ من سخنگوی دولت نیستم و نمی خواهم باشم.
وی گفت: ما به دلیل اینكه دولت سخنگو ندارد دو كار انجام داده ایم؛ یكی اینكه بنده به عنوان مسئول شورای اطلاع رسانی دولت از همه اعضای شورا، وزیران و معاونان رییس جمهوری، خواسته ام كه هم در وزارتخانه و سازمان خود و هم روزهای چهارشنبه (حاشیه جلسات دولت) بیشتر در دسترس باشند و اقدامات خود را به خبرنگاران توضیح بدهند.
رییس دفتر رییس جمهوری اضافه كرد: آنچه هم كه باقی می ماند و سوالات خبرنگاران است و من درباره آنها مطلع باشم، بنده هر هفته در جمع خبرنگاران حاضر شدم و پاسخ دادم.

** طرح ایجاد صندوق بیمه حوادث روی میز دولت
وی درباره دو نرخی شدن قیمت بنزین هم گفت: استفاده از بنزین در كشور خیلی زیاد شده است به طوری كه مصرف روزانه به بالای 90 میلیون و در آخر هفته ها بالای 100 میلیون لیتر رسیده است كه رقم بسیار بالایی است
واعظی اضافه كرد: بنابراین باید چارچوبی در مصرف بنزین مشخص شود و مدیریت مصرف بنزین را داشته باشیم البته به گونه ای بحث می كنیم كه فشار روی خانواده ها نیاید.
رییس دفتر رییس جمهوری اضافه كرد: با توجه به خساراتی هم كه در كشور به وجود آمده است طرح ایجاد صندوق بیمه حوادث ارائه شده است كه برای اتفاقاتی مانند سرما زدگی ، سیل ، زلزله بتوانیم از آن استفاده كنیم. البته بحث ها در ستاد اقتصادی دولت و در جلسه اخیر سران قوا و در دولت شروع شده است وسعی می كنیم زودتر به جمع بندی برسیم.
وی در پاسخ به این كه در شورای عالی هماهنگی تصمیم گرفتند كه بنزین دونرخی شود و افزایش هم 30 درصد است، گفت: من در شورا حضور داشتم.چند طرح مطرح شد در آنجا هم جمع بندی نشده است و قرار شد اعضای شورا و دیگران در این مورد نظر دهند و بعدا تصمیم گرفته شود.
واعظی درباره افزایش سقف كمك به سیل زدگان هم گفت: آقای نوبخت یك رقم 3 هزار ملیاردتومان را پیش بینی كرده كه بلافاصله به كسانی كه نیازمند هستند بدهند تا دیگر منتظر نمانند، همچنین با رییس كل بانك مركزی صحبت شد تا بانك ها هم وارد موضوع شوند. به طور قطع بعد از جمع بندی معاون اول رییس جمهوری و به محض این كه بتوانیم از صندوق توسعه برداشت كنیم، سرعت ما برای كمك به سیل زدگان بیشتر می شود.

** تسهیلات سیل زدگان باید افزایش یابد
رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: برای ترمیم و كمك بلاعوض و وام با بهره كم تصمیماتی قبلا گرفته بودیم. با توجه به گزارشاتی كه وزیران و هیات هایی كه به مناطق سیل زده رفتند در عمل دیدیم كه تسهیلات باید افزایش پیدا كند.
واعظی در ارتباط با حذف چهار صفر از پول ملی هم گفت: این موضوعی نیست كه الان تصمیم گرفته باشیم. در خیلی از كشورها این اتفاق می افتد. باید دقیق بررسی و طرح آن آماده شود و اقتصاد دان های كشور درباره آن نظر بدهند و بعد وارد ستاد اقتصادی دولت شود و بعد هیات دولت روی آن نظر دهد كه تاكنون هیچ كدام از این مراحل در هیات دولت طی نشده است.
وی در خصوص لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و حواشی آن گفت: این موضوع ربطی به حواشی كه مطرح شده ندارد، همیشه جلسات مختلفی برگزار می شود و وقتی دبیر جلسه مشاهده می كند كه تعداد نفرات به حد نصاب نرسیده است می تواند جلسه را لغو كند.
رییس دفتر ریییس جمهوری اضافه كرد: به عنوان نمونه روزهای چهارشنبه عصر جلسه شورای اطلاع رسانی داریم، دبیر جلسه دیشب گفت این تعداد از اعضا در مسافرت هستند به همین دلیل دعوت نامه را كنسل كردیم .بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همین بود كه دبیر گفت تعدادی حضور ندارند و جلسه را لغو كردند.

** هیچ تصمیمی مغایر قانون نمی گیریم
وی در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مجلس با افزایش نرخ بنزین گفت: هر تصمیمی گرفته می شود مجلس نیز باید اطلاع داشته باشد. روز یكشنبه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، رییس مجلس، رییس كمیسیون اقتصادی مجلس و هم رییس كمیسیون برنامه و بودجه حضور داشتند، این بحث مطرح شده است. مطمئن باشید هیچ تصمیمی كه مغایر قانون باشد نمی گیریم.

** به آنچه كه مطالبات مردم به ویژه جوانان است ورود می‌كنیم
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم پخش برنامه نود در صدا و سیما و اینكه آیا ممكن است رئیس‌جمهوری در این مورد هم ورود كند، گفت: مربی تیم ملی موضوعی است كه به وزارت ورزش و دولت مربوط می شد و در نهایت مسئولیت نهایی با آقای رئیس جمهوری بود.هر آنچه مطالبات مردم است به ویژه جوانان حتما با آن بها می‌دهیم و ورود می‌كنیم.
واعظی با بیان این كه دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما دو عضو ناظر دارد، افزود: در این شورا مجلس و قضاییه نیز دو عضو ناظر دارند، بنابراین وضعیت نظارت این گونه است. ضمن اینكه این ۶ عضو نفوذ آنچنانی به آن معنا ندارند؛ از طرف دیگر سازوكار قانون صدا و سیما بر اساس قانون اساسی سازوكار دیگری است.
وی افزود: اینكه آقای علی عسگری (ریس صدا و سیما) در جلسات دولت شركت می كنند به این معنا نیست كه مثل بقیه وزرا باشند. حضور وی در جلسات دولت جهت هماهنگی است؛ البته یكی از ناظران نیز آقای حسام الدین آشنا است كه در این باره اظهار نظر كردند.

**عمران خان یكشنبه وارد مشهد می شود
رییس دفتر رییس جمهوری درباره اهمیت سفر عمران خان نخست وزیر پاكستان به تهران هم گفت: آقای عمران خان نخست وزیر پاكستان روز یكشنبه به همراه هیات عالی رتبه به مشهد مقدس وارد خواهد شد و پس از زیارت حرم امام رضا(ع) به تهران سفر می كند.
واعظی با بیان این كه عمران خان در صدر یك هیات عالیرتبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی به ایران می آید، خاطرنشان كرد: مذاكرات رسمی مقامات ایران و پاكستان روز دوشنبه در تهران آغاز می شود و با نخست وزیر پاكستان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار می كنند.
وی افزود: این سفر هم از نظر سیاسی هم از جهت اقتصادی و هم از منظر امنیتی، با توجه به اینكه ما مرز طولانی مشترك با پاكستان داریم بسیار اهمیت دارد؛ روابط ایران و پاكستان همواره روابط خوبی بوده است.
رییس دفتر ریس جمهوری گفت: با توجه به اینكه عمران خان اخیراً به عنوان نخست وزیر پاكستان انتخاب شده‌ و اولین سفر وی به ایران است، از نظر ما این سفر بسیار حایز اهمیت است و تداركاتی هم دیده ایم و كمیته‌هایی در وزارت خارجه و وزارتخانه های مختلف با مذاكرات انجام داده اند و قرار است جمع بندی خود را فردا به دولت بدهند؛ فكر می كنیم این سفر قطعاً سفر خوبی است.
سیام*3070*9402 *1058*2021**
۰ نفر