۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83281915
T T
۰ نفر

15دريانورد توفان زده در آبهاي خليج فارس نجات يافتند

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83281915
15دريانورد توفان زده در آبهاي خليج فارس نجات يافتند

بندرعباس- ايرنا- معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: شناورهاي ناجي 15 سرنشين شناورهاي توفان زده در آبهاي خليج فارس و درياي عمان در روزهاي توفاني و باراني اخير استان را نجات دادند.

به گزارش ايرنا، اسماعيل مكي زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پي وقوع توفان و مواج شدن خليج فارس و درياي عمان، پنج شناور حادثه ديده از شناورهاي ناجي و امداد و نجات دريايي هرمزگان درخواست كمك كردند.
وي بيان داشت: در ابتدا 10سرنشين يك قايق تفريحي و صيادي در شرايط نامساعد جوي نجات يافتند كه قايق آن ها در فاصله 2 مايلي از اسكله گردشگري كندالو در جزيره قشم به سمت هنگام دچار شرايط اضطرار شده بود.
معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهارداشت: همچين توسط گروه هاي ناجي به يك خدمه كشتي صيادي ملودي در فاصله 20 مايلي بندر سيريك كه به علت آسيب ديدگي شديد از ناحيه سر بر اثر برخورد با طناب سيمي تور ماهيگيري دچار شرايط اضطرار شده بود، خدمات رساني پزشكي و امداد و نجات دريايي ارايه دادند.
مكي زاده ياد آورشد: شناورهاي ناجي همچنين به يك زن باردار كه سرنشين شناور مسافري نوروز 21 در مسير جزيره هرمز به بندر شهيد حقاني بود و يكي از خدمه كشتي بهشاد در موقعيت لنگرگاه بندرعباس نيز خدمات پزشكي ارايه كردند.
وي گفت: همچنين 2 سرنشين قايق صيادي در موقعيت چهار مايلي جنوب شرقي جزيره كيش نيز كه دچار مشكل آبگرفتگي شناور در شرايط نامساعد جوي شده بود، با حضور به موقع شناور ناجي از خطر غرق شدن نجات يافتند.
معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ادامه داد: در آبهاي حوزه استحفاظي استان، هفت فروند شناور پيشرفته و مدرن ويژه عمليات جستجو و نجات دريايي در سخت ترين و پيچيده ترين شرايط بحراني فعاليت دارند.
وي گفت: علاوه براين، 24 ايستگاه هميار ناجي نيز شامل قايق و تجهيزات ايمني و نجات دريايي در جزيره خليج فارس و نقاط مختلف ساحلي و گردشگري هرمزگان با پشتيباني مردمي ساماندهي شده است.
مكي زاده ابرازداشت: همياران ناجي آموزش هاي تخصصي دريانوردي، ايمني و امدادي لازم را فرا گرفته اند تا در شرايط اضطرار و بروز سانحه، فرشته نجات جان دريانوردان و مسافران دريايي باشند.
وي اضافه كرد: مركز هماهنگي جستجو و نجات دريايي هرمزگان در ساختمان دريايي بندر شهيد رجايي مستقر است و همچنين سامانه تلفني 1550 آماده پاسخگويي به دريانوردان و مسافران است.
استان هرمزگان سهمي 39 درصدي از كل نوار ساحلي ايران و سهم 40 درصدي از عمليات دريايي در سطح بنادر كشور را دارد.
7195/6048