قایق نجات استاندارد در هرمزگان راه اندازی می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین قایق نجات استاندارد جهت اجرای دوره‌های آموزشی شناور بقا در استان، همزمان با روز جهانی دریانورد نصب و راه اندازی می‌شود.

الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز قایق نجات استاندارد، امکان برگزاری سه دوره آموزشی برای ۶۰ نفر از دریانوردان هرمزگانی در ماه فراهم شده است.
وی با اشاره به الزام کنوانسیون استانداردهای آموزشی، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان اظهارداشت: بر اساس این الزامات، گذراندن دوره آموزشی شناور بقا و قایق‌های نجات به غیر از قایق‌های نجات تندرو، برای تمامی دریانوردان از جمله افسران، فرماندهان و 
مهندسان کشتی‌های اقیانوس پیما و سفرهای نزدیک به ساحل ضرورت دارد. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: تا پیش از این دریانوردان استان جهت گذراندن دوره‌های یادشده، علاوه به عزیمت به مرکز و یا سایر استان‌ها و صرف مدت زمان، متحمل هزینه‌های رفت وآمدها و اسکان می‌شدند.
وی خاطر نشان کرد: با فراهم شدن این امکان دریانوردان می‌توانند بدون دغدغه دوره مورد نیاز را در مراکز آموزشی دریانوردی یادشده و در خود استان  گذرانده و گواهینامه دریافت نمایند. 
بیش از ۱۶ مرکز آموزش دریانوردی با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی هرمزگان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha