۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 83281159
T T
۰ نفر

خاكریز شكسته شده در ملاشیه اهواز در دست ترمیم است

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 83281159
خاكریز شكسته شده در ملاشیه اهواز در دست ترمیم است

اهواز – ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بخشی از خاكریز كانال سلمان در كوی ملاشیه اهواز شكسته شده كه توسط نیروهای جهادی و مردمی در دست ترمیم است.

علیرضا عالیپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كانال سلمان در كوی ملاشیه به طول 15 متر ریزش كرده است و آب به عمق یك متر وارد اراضی كشاورزی شده اما به منازل مسكونی راه نیافته است.
وی ادامه داد: سیلاب هدایت شده در كانال سلمان، چمران و زهكش دهخدا در یك نقطه به هم متصل و از آنجا راهی هورالعظیم می شوند.
عالیپور یادآور شد: شهرداری از قبل سیل بندهایی به فاصله طولانی از كوی ملاشیه احداث كرده بود تا مانع ورود آب به قسمت های مسكونی شود.
وی گفت: از سویی دیگر در منطقه عین 2 نیز جداره های سیل بندها درحال تقویت هستند تا مانع ورود مجدد آب به نقاط مسكونی شود.
معاون شهردار درخصوص زمان بازگشایی كامل جاده ساحلی اهواز توضیح داد: باز شدن جاده ساحلی منوط به تخلیه زیرگذر پل ها از آب است كه این امر زمانی اتفاق می افتد كه دبی رودخانه كارون در مقطع اهواز به 2 هزار و 100 متر مكعب بر ثانیه برسد.
علیرضا عالیپور پیش از این نیز با بیان اینكه باقی ماندن آب در خیابان های عین 2 اهواز و تركیب آن با فاضلاب شیوع بیماری های روده ای را در پی دارد و خطرساز است گفت: جمع آوری این حجم آب به پمپ های قوی نیاز دارد.
محله عین 2 در 2 كیلومتری جنوب غرب اهواز قرار دارد كه حدود 32 هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه در سال 95 به شهر اهواز ملحق شد. كوی ملاشیه در جوار منطقه عین 2 نیز حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.
سیل بندهای احداث شده بر روی كانال سلمان از حدود هفت روز پیش شكسته شد كه در پی آن آب به مناطق مسكونی در غرب و شمال غرب اهواز از جمله منطقه عین 2 وارد شد و از چند روز گذشته به دلیل شكستگی قسمت هایی از خاكریز كانال سلمان، آب به منطقه ملاشیه اهواز نیز رسیده است.
درپی این رخداد، دستور تخلیه فوری محله های عین2، گلدشت، كوی سیاحی، كوی سلیم آباد و كوی سادات از سوی استاندار صادر شد.
'كانال سلمان' كانال خاكی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 كیلومتر، در پنج كیلومتری شمال شهر اهواز است كه با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی كرد.
كانال انتقال آب سلمان در امتداد كانال چمران قرار دارد كه آب كرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می كند.
9887/6002
۰ نفر