۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۶
کد خبر: 83281136
T T
۰ نفر
دولت آماده جبران خسارت هاي مدارس استان در سيل اخير است

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: دولت براي جبران خسارت هاي وارده به برخي مدارس اين استان در سيل ايام نوروز امسال آمادگي كامل دارد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز سه شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: ميزان خسارت هاي وارده به مدارس اين استان در سيل اخير برآورد و به ستاد مديريت بحران كشور اعلام شده است.
وي افزود: قول مساعد از سوي دولت و ستاد مديريت بحران كشور براي اعطاي اعتبارات و امكانات لازم به مدارس آسيب ديده كهگيلويه و بويراحمد در سيل اخير داده شده است.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: بايد از اين فرصت ايجاد شده براي بازسازي، مقاوم سازي، تجهيز و بهبود وضعيت مدارس آسيب ديده استان در سيل اخير استفاده بهينه كرد.
احمدي عنوان كرد: اهتمام بيشتري در راستاي رشد و اعتلاي روزافزون حوزه آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد شود هر چند كه نمي توان تلاش ها، اقدام ها و فعاليت هاي ارزنده گذشته را ناديده گرفت.
وي ابراز داشت: با توجه به تحولات نوين جهاني در نظام آموزشي بايد دانش آموزان كشور و كهگيلويه و بويراحمد نيز از مرحله انتقال اطلاعات خارج و به سوي مهارت آموزي سوق داده شوند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: هر چند كه اين استان به لحاظ زيرساخت ها، امكانات و تجهيزات آموزشي كمبودهايي دارد اما رسانه ها و خبرنگاران استان مي توانند با انتقادهاي سازنده به استانداردسازي حوزه آموزش و پرورش كمك كنند.
احمدي اظهار داشت: دولت با جديت درصدد پرداخت مطالبات معوق معلمان كشور و كهگيلويه و بويراحمد بوده و يكي از راهكارهاي ارائه شده در اين راستا نيز برداشت از صندوق توسعه ملي است.
وي افزود: مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد نيز براي كاهش مشكلات اقتصادي معلمان پيگيري ها و رايزني هاي لازم را با دولت انجام مي دهند و از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: به دليل محدوديت زمين در اين استان بايد سازوكارهاي قانوني جديد براي واگذاري زمين به معلمان داراي شرايط استان به منظور ساخت منزل مسكوني تعريف و اجرا شود.
احمدي عنوان كرد: يكي از راهكارهاي مهم در اين زمينه تغيير كاربري زمين هاي مازاد آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد از اداري يا آموزشي به مسكوني است.
وي ابراز داشت: به هيچ وجه اجازه تخريب عرصه هاي منابع طبيعي يا تغيير كاربري اراضي ملي براي واگذاري به معلمان كهگيلويه و بويراحمد به منظور ساخت منزل مسكوني داده نمي شود.
مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: 12 تا 18 ارديبهشت ماه هر سال به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاري شده است.
هادي زارع پور اظهار داشت: مهمترين برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم امسال در كهگيلويه و بويراحمد شامل نصب بنر با موضوع سالروز شهادت مرتضي مطهري و هفته معلم بر سردرب دستگاه هاي اجرايي، اختصاص جملاتي در مورد جايگاه معلم در سربرگ مكاتبه هاي اداري و پخش پيام هايي در مورد هفته معلم از طريق تلويزيون هاي شهري است.
وي افزود: برگزاري يادواره شهداي فرهنگي در 13 شهرستان و منطقه، همايش پياده روي معلمان و اعضاي خانواده آنان، تخفيف هزينه هاي صدور پروانه ساختماني و عوارض شهرداري براي معلمان و اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به معلمان از سوي برخي بانك هاي عامل كهگيلويه و بويراحمد از ديگر برنامه هاي هفته بزرگداشت مقام معلم سال 1398 در اين استان خواهد بود.
مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: هفته بزرگداشت مقام معلم امسال 142 نفر در مرحله شهرستاني و منطقه اي و 22 نفر در مرحله استاني به همراه 14 نفر از معلمان مدارس غيرانتفاعي استان تجليل مي شوند.
زارع پور عنوان كرد: به منظور تعريض جاده آبشار ياسوج براي عبور و مرور بهتر مردم و گردشگران ديوار اردوگاه فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد واقع در اين مكان تفريحي حدود 2 متر به عقب كشيده شد.
وي ابراز داشت: اين اقدام در راستاي اجراي طرح جامع ساماندهي آبشار ياسوج انجام شده و انتظار مي رود كه ديگر دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه و بويراحمد كه داراي ابنيه و تأسيسات در اين مكان تفريحي هستند نيز همچون اداره كل آموزش و پرورش همكاري لازم را با متوليان امر از جمله شهرداري داشته باشند.
زارع پور گفت: زمان برگزاري امتحانات داخلي (غيرنهايي) پايان سال دانش آموزان مقاطع ابتدايي و متوسطه اول و دوم كهگيلويه و بويراحمد در سال 1398 تعيين شده و به زودي به اداره هاي آموزش و پرورش 13 شهرستان و منطقه استان اعلام مي شود.
وي اظهار داشت: امتحانات داخلي (غيرنهايي) پايان سال دانش آموزان دوره ابتدايي كهگيلويه و بويراحمد در مناطق گرمسيري از 22 ارديبهشت تا دوم خرداد و در مناطق سردسيري از 24 ارديبهشت تا چهارم خرداد برگزار مي شود.
زارع پور افزود: امتحانات داخلي پايان سال دانش آموزان دوره هاي متوسطه اول و دوم كهگيلويه و بويراحمد در مناطق گرمسيري و سردسيري از 22 ارديبهشت تا 13 خرداد برگزار خواهد شد.
افزون بر 153 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدايي و متوسطه اول و دوم در كهگيلويه و بويراحمد تحصيل مي كنند.
7535/1662