۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵
کد خبر: 83281003
T T
۰ نفر
مردم از اتراق در كنار مسيل هاي آذربايجان غربي پرهيز كنند

اروميه - ايرنا- مديركل مديريت بحران آذربايجان غربي نسبت به سيلابي شدن مسيل ها در جنوب استان هشدار داد و گفت: مردم از اتراق در كنار سيل گاه ها و رودخانه ها خودداري كنند.

امير عباس جعفري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طبق اطلاعيه هواشناسي از عصر امروز /سه شنبه/ تا بعد از ظهر فردا چهارشنبه بارندگي ها اين استان را فرا مي گيرد كه بيشترين شدت بارش ها در جنوب استان خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه علاوه بر بارش ها، وقوع رعد و برق، صاعقه و طوفان نيز پيش بيني شده است، تاكيد كرد: مردم از ايستادن در مكان هاي مرتفع، كنار درختان، داربست هاي فلزي، كنار تابلوها و مكان هايي كه كارهاي عمراني صورت مي گيرد نيز پرهيز كرده و همچنين اشياي فلزي نصب شده در پشت بام هاي خود را براي جلوگيري از افتادن بر سر افراد جمع آوري كنند.
وي همچنين از دامداران، كشاورزان و عشاير نيز خواست از چراي دام هاي خود در مناطقي كه احتمال وقوع سيل وجود دارد، پرهيز كنند تا شاهد خسارت هاي مالي نشوند.
مديركل مديريت بحران آذربايجان غربي با بيان اينكه احتمال وقوع طوفان در جنوب استان وجود دارد، اضافه كرد: سرعت تندباد در برخي از موارد از 40 تا 75 كيلومتر در ساعت مي رسد و رانندگان بايد از تردد در داخل و خارج شهر در زمان طوفاني شدن هوا پرهيز كنند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از استان هاي كوهستاني و پربارش كشور به شمار مي رود و ميانگين بارندگي سالانه در اين استان حدود 340 ميلي متر است.
43 نوع حادثه طبيعي در دنيا شناسايي شده است كه امكان بروز 34 مورد آن در ايران و 27 نوع از آنها در آذربايجان غربي وجود دارد.
آذربايجان غربي 17 شهرستان، 42 شهر و بيش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعيت آن سه ميليون و 300 هزار نفر است.
3072/8135