۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبر: 83280125
T T
۰ نفر

به دلیل وقوع سیلاب

آب 24 روستای خراسان رضوی قطع شده است

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبر: 83280125
آب 24 روستای خراسان رضوی قطع شده است

مشهد- ایرنا- مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در پی بارندگیهای شدید اخیر و سیل ناشی از آن هم اینك آب 24 روستا و جریان برق شش روستا در این استان قطع و 26 جاده روستایی بسته است.

حجتعلی شایانفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج روستا از مناطق دچار قطعی برق در شهرستان بردسكن و یك روستا در شهرستان كلات واقع است.
وی ادامه داد: شبكه آب روستایی 24 روستا نیز مختل شده كه پنج مورد آن در شهرستان كلات، 11 روستا در شهرستان سرخس، چهار روستا در شهرستان بردسكن و چهار روستا هم در شهرستان نیشابور قرار دارند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شبكه آبرسانی هفت شهر نیز در این استان بر اثر سیلاب خسارت دید كه بردسكن، شهرآباد، انابد، كلات، گلمكان و بجستان از آن جمله هستند. با این وجود آبرسانی هم اینك در این مناطق برقرار است.
وی افزود: همچنین چهار جاده بین شهری شامل كلات - درگز، بردسكن - عشق آباد، رباط - كدكن و بردسكن - شهرآباد هم اینك بر اثر سیلاب و بارش شدید باران بسته هستند.
شایانفر ادامه داد: دو روستا در شهرستانهای سرخس و بردسكن نیز با هدف اقدامات پیشگیرانه تخلیه شده اند. این روستا شامل صیف آباد در بردسكن و صمدآباد در سرخس هستند.
وی گفت: همچنین تعدادی از خانوارهای در معرض خطر سیل از روستاهای شورآباد در شهرستان خلیل آباد، ابراهیم آباد در شهرستان بجستان، چاله زرد در شهرستان سرخس و محمدآباد در شهرستان بردسكن اسكان اضطراری یافته اند كه در مجموع هزار و 150 خانوار می شوند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: هم اینك بارش باران در شهرستانهای بردسكن، كلات، سرخس و درگز پایان یافته و مشكل خاصی در سطح استان وجود ندارد. سامانه بارشی در حال خروج از خراسان رضوی است.
بر اساس اعلام اداره كل هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی كه از شنبه گذشته سبب بارشهای سیل آسا در این استان شد تا عصر امروز از خراسان رضوی خارج می شود.
3027/1858
۰ نفر