۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85471967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران‌های سیل‌آسا به شبکه‌های برق بردسکن خراسان رضوی خسارت زد

مشهد-ایرنا- ️مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: وقوع توفان و باران‌های سیل‌آسا منجر به بروز خسارت در شبکه‌های برق و خاموشی در چند نقطه این شهرستان خراسان رضوی شد.

جواد رجبی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اخطار هواشناسی در خصوص شرایط بحرانی در خراسان رضوی؛ نیروهای امانی و پیمانی اداره بهره‌برداری مدیریت برق بردسکن از صبح دیروز (پنجشنبه) همزمان با شروع باد، توفان و بارش باران های سیل آسا و تگرگ شدید در این شهرستان نسبت به رفع افزون بر ۵۰ مورد قطع شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط در قالب هفت گروه عملیاتی اقدام کردند.

️وی بیان کرد: حجم خسارت وارد شده به شبکه های اصلی برق بردسکن شامل خطوط «شفیع، تولید، رحمانیه و صحرا»، در بازدیدهای اولیه کارشناسان مدیریت برق این شهرستان بسیار بالا گزارش شده است.

مدیر برق بردسکن گفت: برآورد اولیه حاکی از خسارت میلیاردی به زیر ساخت‌های برق این شهرستان است که نیاز به اصلاح و مقاوم سازی فوری «فیدرهای» فشار متوسط در معرض سیلاب داشت.

وی اضافه کرد: از جمله دلایل قطعی برق در بردسکن می توان به سقوط و شکستن سه عدد پایه شبکه برق فشار متوسط، خمیدگی سه اصله پایه فیدر دومداره «صحرا_رحمانیه»، سقوط درختان تنومند بر روی شبکه دومداره فیدر (تولید_شفیع) در روستای «شفیع آباد» اشاره کرد.

رجبی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ اصله پایه برق در مسیر سیلاب دچار خسارت شدند، از سوی دیگر با توجه به تداوم بارش باران همه کارکنان اداره بهره برداری بردسکن در آماده باش کامل هستند.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، فعالیت سامانه بارشی کنونی از روز سه شنبه این هفته آغاز شده است و تا پایان هفته، تمام ۳۴ شهرستان استان از جمله مشهد را فرا گرفت.

همچنین هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد، بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه به اوج خود می رسد به طوریکه وقوع سیلاب و رواناب در مناطق کوهستانی، شمالی و غربی استان دور از انتظار نخواهد بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha