۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 83279823
T T
۰ نفر

3317 معلم در شهرستان قزوين خدمت مي كنند

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 83279823
3317 معلم در شهرستان قزوين خدمت مي كنند

قزوين - ايرنا - دبير شوراي آموزش و پرورش شهرستان قزوين گفت: در حال حاضر سه هزار و 317 فرهنگي در اين شهرستان مشغول خدمت هستند كه 2 هزار نفر از آنها در شهر قزوين حضور دارند.

به گزارش ايرنا شمس الله غلامي عصر دوشنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش شهرستان قزوين با اشاره به برنامه ريزي براي برپايي هفته بزرگداشت مقام معلم و تجليل از فرهنگيان افزود: اگرچه جايگاه معلم بالاتر از آن است كه با پاداش هاي مادي قابل جبران باشد اما اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين در سال گذشته با اختصاص اعتباري به اين موضوع، همكاري خوبي در اين زمينه داشتند.
وي اضافه كرذ: مراسم استاني بزرگداشت مقام معلم به ميزباني آموزش و پرورش ناحيه يك در روز 14 ارديبهشت ماه با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي برگزار مي شود.
غلامي همچنين به موضوع برگزاري آزمون نهايي پايه دوازدهم اشاره كرد و گفت: اين پايه براي نخستين بار استقرار يافته و امتحانات آن نيز از روز 31 ارديبهشت ماه به صورت سراسري آغاز شده و تا 25 خردادماه ادامه دارد.
وي گفت: امسال برگه سوالات آزمون هاي نهايي مدارس بر خلاف سال هاي گذشته 10 دقيقه پيش از آغاز آزمون از طريق سامانه سناد قابل دسترسي و تكثير است و پاسخنامه سوالات نيز در همان محل آزمون اسكن شده و از طريق فايل الكترونيكي به وزارتخانه ارسال مي شود.
غلامي اظهار داشت: دانش آموزان نيم ساعت قبل از برگزاري آزمون در حوزه امتحاني قرنطينه مي شوند و امكان لو رفتن هيچ سوالي وجود ندارد.
دبير شوراي آموزش و پرورش شهرستان قزوين افزود: دانش آموزان امسال بايد تا روز 31 ارديبهشت ماه در مدارس حضور يابند و پس از امتحانات نهايي نيز در آزمون سراسري كه تيرماه شروع مي شود شركت كنند.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به وقوع سيل در استان گلستان و انتخاب آموزش و پرورش قزوين به عنوان معين اين استان، افزود:فرهنگيان همواره در كمك به نيازمندان به ويژه آسيب ديدگان حوادث سيل در كشور پيشگام بوده و علاوه بر اختصاص بخشي از حقوق فروردين ماه خود براي جمع آوري و ارسال كمك هاي غير نقدي نيز اقدام كرده اند.
7388* 6101