۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 83276508
T T
۰ نفر
رییس مركزپژوهش ها:سپاه برگرفته ازاصول اصیل انقلاب اسلامی است

تهران - ایرنا - رییس مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اقدام ترامپ در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی را از منظر حقوق بین الملل غلط دانست و گفت: سپاه برگرفته از اصول اصیل انقلاب اسلامی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، كاظم جلالی در جمع كاركنان و پژوهشگران مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ضمن تبریك سال نو و همزمانی آن با میلاد خجسته امام ‌علی(ع) و همچنین تبریك اعیاد شعبانیه، ابراز امیدواری كرد تا سال پیش‌رو كه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال «رونق تولید»‌ نامگذاری شده است، سالی توام با موفقیت و پیشبرد اهداف كشور به ویژه در حوزه صنعت و بخش تولید باشد.
جلالی با اشاره به اقدام ترامپ در قرار دادن نام سپاه در فهرست ‌گروه‌های تروریستی این اتفاق را یكی از مزخرف‌ترین اقدامات ترامپ دانست.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خاطرنشان كرد: معاونت پژوهش‌های سیاسی - حقوقی مركز با بررسی حقوق بین‌الملل هرچه سریع‌تر گزارشی را در این خصوص تهیه كند چرا كه از منظر حقوق بین‌الملل این اقدام؛ كار غلطی است و نمی‌توان نیروی نظامی یك كشور كه حتی در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است جزء گروه‌های تروریستی دانست.
وی با تاكید بر اینكه سپاه جان این كشور است، گفت: بحران‌های كشور پس از انقلاب نشان می‌دهد كه سپاه در تمام شرایط و وضعیت‌های حساس حضور داشته و این كشور با روحیه بسیجی و با وجود سپاه حفظ شده است.
جلالی با تاكید براینكه آرمان‌های انقلاب اسلامی در سپاه تجمیع شده است، تصریح كرد: سپاه برگرفته از اصول اصیل انقلاب اسلامی است.
جلالی در ادامه اقدام ترامپ در قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را دیوانگی دانست و خاطرنشان كرد: منفعت این اقدام ترامپ، اتحاد و انسجام ملی خواهد بود.
رییس مركز پژوهش‌های مجلس تاكید كرد: دشمنان نظام به ویژه آمریكا گاه برخی اختلاف‌نظرهای داخل كشور را بد روایت‌خوانی كرده و تصور می‌كنند این اختلافات زیربنایی است در حالی كه اینها همه مسائلی برادرانه است.
وی با بیان اینكه سپاه اصل و اساس انقلاب است، گفت: سپاه برگرفته از خود انقلاب است و یكی از هوشمندی‌های بزرگ امام خمینی(ره) تشكیل سپاه و بسیج بود.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینكه سپاه بخشی از مردم است، تاكید كرد: نیروی مخلصی كه در تمام عرصه‌های انقلاب وارد میدان شد و پای انقلاب ایستاد نیروی مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
نماینده مردم تهران، ری، ‌شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در كشور ضمن ابراز تاسف نسبت به خسارت‌های این حادثه و با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان، ‌گفت: سال‌های اخیر گزارش‌ها در خصوص وضعیت آب شرایط نگران‌كننده و حتی بحرانی را نشان می‌داد كه به لطف الهی نزولات آسمانی در سال جدید در كشور بارید تا بخشی از این كم‌آبی جبران شود اما مشكلاتی را هم به وجود آورد كه با همت و تلاش مردم، ‌دولت و مسئولان و نیروهای ارتش و سپاه و بسیج، ‌از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری كرد و البته برای جبران خسارت‌های وارده نیز باید همت كرد.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای و صحبت‌های مخرب درخصوص سیل اخیر كشور، یادآور شد:‌ در شرایط فعلی كه كشور نیاز به همدلی، همكاری و وحدت دارد باید از ادبیات منطقی و منصفانه استفاده كنیم و ادبیات تخریبی برای انتقاد از یكدیگر به كار نبریم و به سمت اصلاح امور و رفع مشكلات مردم گام برداریم.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه از سیل اخیر درس‌های خوبی گرفته‌ایم، تصریح كرد: در این اتفاقات مسئولان به موقع و با همت مضاعف و همراهی مردم اقدامات خوبی را به انجام رساندند.
رییس مركز پژوهش‌های مجلس اقدامات دولت، سپاه، ارتش، بسیج و سایر دستگاه‌های را در سیل اخیر قابل تقدیر خواند و ابراز امیدواری كرد تا مشكلات مردم مناطق سیل‌زده در اسرع وقت مرتفع شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 1398 به نام سال «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان كرد:‌ مركز پژوهش‌های مجلس در سال‌های اخیر گزارش‌های خوبی در حوزه تولید تدوین كرده است كه در آنها به مشكلات و موانع بخش تولید و آسیب‌شناسی در این حوزه پرداخته شده است و در سال جاری نیز با عنایت به نام آن باید با اهتمام ویژه‌ای به این موضوع پرداخته شود.
رییس مركز پژوهش‌های مجلس افزود: برخی در كشور به دنبال آن هستند تا با وجود قوانین كافی همه مشكلات را با قانون‌نویسی جدید حل كنند، در حالی كه باید توجه داشته باشیم در سال جاری، قانون‌نویسی زیاد لزوما منجر به تولید نمی‌شود.
وی ادامه داد: در مركز پژوهش‌های مجلس باید بررسی كنیم كه اگر ‌در بخش تولید و برای رونق آن نیازمند قانون هستیم، این نیازهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین موانع قانونی و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های پیش روی تولید نیز شناسایی شود و در این حوزه آسیب‌شناسی كامل و جامعی صورت بگیرد.
مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز به كار مجلس دهم، راهبردها و ‌اولویت‌های مهم این دوره از مجلس را تدوین كرد و امیدواریم از اواسط سال آینده نیز بتوانیم اولویت‌های مجلس یازدهم را بررسی و تبیین كنیم.
سیام**1751**1535
۰ نفر