۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83276294
T T
۰ نفر
خط لوله اتيلن غرب به ‌زودي عملياتي مي‌شود

تهران- ايرنا- مدير كنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: تلاش داريم در كمترين زمان ممكن جريان اتيلن در مسير خط لوله اتيلن غرب برقرار شود.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از شركت ملي صنايع پتروشيمي، قدرت‌الله فرج‌پور درباره وضع بخش‌هاي آسيب‌ديده خط لوله اتيلن غرب بر اثر سيلاب گفت: تلاش مي‌كنيم در كمترين زمان ممكن جريان اتيلن در مسير اين خط لوله برقرار شود و به اين منظور، مديران شركت ملي صنايع پتروشيمي، شركت مهندسي و توسعه گاز ايران و نيز هلدينگ باختر در نشستي مشترك راهكارهاي مختلف را براي بازسازي و ترميم خط لوله اتيلن غرب بررسي كردند.
وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون هماهنگي لازم براي تأمين لوله‌هاي مورد نياز از سوي مديريت كنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي انجام شده و هلدينگ باختر نيز ايمن‌سازي مسير را آغاز كرده است، افزود: بي‌شك همه امكانات را براي برقراري هرچه سريع‌تر جريان اتيلن و نيز توليدي شدن دوباره مجتمع‌هاي پتروشيمي به‌كار خواهيم گرفت.
مدير كنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي ادامه داد: همسو با همكاري‌ها بين شركت ملي صنايع پتروشيمي، شركت ملي گاز و شركت‌هاي تابعه، هم‌اكنون همكاران ما در شركت مهندسي و توسعه گاز كه به ‌طور تخصصي فعاليت‌هاي اجرايي خط لوله را در ابعاد مختلف مديريت مي‌كنند، به منطقه اعزام شده‌اند تا ضمن بازديد از مسير خط، مسائل و مشكلات را بررسي و راهكارهاي مناسب در دو حالت موقت و دائم را ارائه كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه راه حل دائمي ممكن است زمان‌بر باشد، طبق تصميم‌هايي كه گرفته شده، در ابتدا با اتخاذ تدابير لازم، راهكارهاي موقت اجرايي خواهد شد و سرانجام راهكارهاي دائمي را اجرايي خواهيم كرد.
به گزارش ايرنا، خط لوله اتيلن غرب در پي بارش‌هاي بي‌سابقه باران در كشور، در بخش‌هايي به دليل سيلاب و رانش زمين دچار آسيب و انفجار شد كه باعث قطع جريان اتيلن در اين خط لوله و توقف توليد در پتروشيمي هاي مسير آن شد.
اقتصام**4018**2022