۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83276062
T T
۰ نفر

دانشگاه شهركرد بحران سیل را ارزیابی علمی می كند

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83276062
دانشگاه شهركرد بحران سیل را ارزیابی علمی می كند

شهركرد- ایرنا- رئیس دانشگاه شهركرد گفت: با توجه به وقوع سیلاب های فروردین ماه، این دانشگاه مامور ارزیابی علمی این رخداد طبیعی شده است.

به گزارش ایرنا، سعید كریمی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در همین راستا ، دانشكده منابع طبیعی تیم های تخصصی را شناسایی كرده است تا در قالب طرح های مطالعاتی و كارشناسی شده ، وقوع سیل در استان آسیب شناسی شود.
وی ادامه داد: نتایج این تحقیقات پس از جمع بندی نهایی به ستاد بحران و وزارت علوم ارائه می شود.
كریمی همچنین از تغییر زمان برگزاری همایش ملی بحران های زیست محیطی به میزبانی دانشگاه شهركرد خبر داد و گفت: زمان برگزاری این همایش به منظور بررسی جدی تر رخداد سیل در كشور از اردیبهشت به شهریورماه تغییر یافت.
رئیس دانشگاه شهركرد در ادامه به جمع آوری كمك های نقدی و غیرنقدی دانشجویان، كارمندان و استادان این دانشگاه اشاره كرد و افزود: تاكنون 100 میلیون ریال كمك نقدی و تعدادی پتو، پوشاك، اقلام بهداشتی و لوازم خانگی جمع آوری شده است.
كریمی خاطرنشان كرد: تعدادی از دانشجویان و كارمندان دانشگاه نیز بصورت داوطلبانه و در قالب اردوهای جهادی به مناطق سیلزده اعزام شده اند.
به گزارش ایرنا، هم اینك، بیش از 8 هزار دانشجو در52 رشته كارشناسی، 68 رشته كارشناسی ارشد،40 رشته دكتری تخصصی و یك رشته دكترای حرفه ای و 28 رشته تحصیلی در پردیس دانشگاهی این دانشگاه شامل 13 رشته كارشناسی ارشد و 15 رشته دكترای تخصصی، مشغول به تحصیل هستند.
300 عضو هیات علمی تمام وقت شامل 15 استاد، 68 دانشیار، 200 استادیار و 17 مربی در هشت دانشكده این دانشگاه فعالیت علمی دارند.
سیلاب در چهارمحال و بختیاری فروردین ماه امسال 6 هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد كرد.
7363/2097