۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83275149
T T
۰ نفر

سنگ تمام ملت در حمایت از سپاه پاسداران

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83275149
سنگ تمام ملت در حمایت از سپاه پاسداران

مراغه - ایرنا - پس از جسارت و گستاخی ترامپ نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همزمان با اعیاد ماه شعبان، اقشار مختلف مردم شهرستان مراغه در نمایشی باشكوه و دشمن شكن، از این نهاد انقلابی اعلام حمایت قاطع كردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مردم و مسئولان شهرستان مراغه، همزمان با سراسر كشور ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شركت در راهپیمایی، وحدت و همدلی خود را با سپاه به نمایش گذاشتند.
عظمت و اقتدار سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نه تنها در كشور، بلكه در عرصه‌های بین‌المللی به‌ویژه حضور در دفاع از حریم و حرم موجب لرزه بر جان دشمنان نظام و انقلاب انداخته و برای اینكه بخواهند عقده‌گشایی كنند، در اقدامی نابخردانه و رذیلانه، نام سپاه پاسداران را در لیست خودساخته تروریستی گنجانده اند.
این در حالی است كه آمریكا و متحدان غربی- عربی اش خود مأوی و مأمن تروریست‌ها هستند و در سال‌های گذشته به صورت مستمر به این مرز و بوم حملات تروریستی متعددی انجام داده‌اند و غافل از آن هستند كه سپاه یك نهاد و ارگان نیست، بلكه كل ایران سپاه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تك تك مردم ایران پاسدار و سپاهی هستند و باید تلاش كنیم پاسدار واقعی خون شهدا و ادامه دهنده راه و مرام آنها باشیم.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی گفت: تمامی ملت ایران برای پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی اعلام آمادگی می كنند و حاضر هستند جان خود را در راه اهدف و آرمان های انقلاب و ولایت فدا كنند.
وی گفت: سپاه نهادی انقلابی، برآمده از بطن جامعه است و توانسته در طول 40 سال گذشته، اثر گذاری خود را در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، حماسه هشت سال دفاع مقدس، مقابله با توطئه ها و فتنه و حضور در تمامی صحنه های نظام به خوبی نمایان سازد.
وی اضافه كرد: ترامپ دیوانه ای بیش نیست و از زمانی كه به عنوان رئیس جمهور آمریكا انتخاب شده است تمامی روابط، قوانین و قاعده های بین المللی را زیر پا گذاشته است.
وی ادامه داد: این برای نخستین بار در جهان است كه نیروی رسمی نظامی یك كشور دارای حق حاكمیت، به عنوان یك گروه تروریستی معرفی می‌شود؛ این اقدامی مغایر قوانین و عرف بین‌الملل است و در تضاد با ثبات و امنیت در منطقه و در مقیاس جهانی ارزیابی می‌شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره برای ترامپ و آمریكا كابوس بوده است و تروریست نامیدن سپاه از سوی آن ها نه تنها موجب تفرقه و نفاق در داخل كشور نشد، بلكه موجب وحدت و همدلی بیشتر مردم، مسئولان و نیروهای مسلح ایران شد.
حمید شكری افزود: نقش سپاه هم در داخل و هم در خارج از كشور غیر قابل انكار است و امروز سپاه توانسته در حوزه های مختلف به قدرت و خودكفایی برسد.
وی اضافه كرد: ملت ایران همانند سال های گذشته با آگاهی و بصیرت مثال زدنی در مقابل این زیاده خواهی آمریكا و استكبار جهانی ایستادگی كرده و حمایت خود را از سپاه پاسداران اعلام می كنند.
مجیدی، مسئول حراست فرمانداری مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خطاهای فراوان دولت های حاكم بر آمریكا و هوشمندی ملّت ما در فهم این خطاها و تبدیل آنها به فرصت موجب شكست پی در پی آمریكا و عصبانیّت آن ها از ملّت ما شده است.
وی گفت: اینكه ترامپ رسماً و عملاً سپاه پاسداران را تروریست می خواند به این خاطر است كه این نهاد مقدس بزرگترین سد در مقابل تروریست های تحت حمایت آمریكا است و معادلات تروریستی دشمنان را در منطقه به هم زده است.
وی یادآوری كرد: تمامی نهاد ها ،سازمان ها ،ادارات و در راس آنها ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی ضمن محكومیت اقدام نابخردانه و غیرقانونی رئیس جمهور احمق آمریكا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خشم و نفرت خود را از این اقدام ننگین شیطان بزرگ آمریكا و صهیونیسم بین الملل، با فریاد 'ایران اسلامی یكپارچه سپاهی هستند به نمایش می گذارند.
حجت الاسلام كلانتری، روحانی شركت كننده در این راهپیمایی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تروریست، آمریكا و مزدوران وابسته به آمریكا هستند و مردم ایران در مقابل زیاده خواهی های آن ها سكوت نخواهند كرد.
وی گفت: پاسداران ما در طول این 40 سال همواره در تمامی صحنه ها حضور داشته اند و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خود را تنها نخواهند گذاشت.
یكی از معلمان مراغه ای شركت كننده در این راهپیمایی نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدام اخیر رئیس‌ جمهور آمریكا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناشی از شكست هایی است كه از انقلاب اسلامی خورده، لذا این حركت مذبوحانه را از سر درماندگی و سرخوردگی انجام داده است.
اسماعیلی گفت: دشمن به دلیل اینكه در اقتصاد تحریمی نتوانست ملت ایران را به زانو درآورد، تلاش می كند سپاه را مسئول مشكلات اقتصاد غیر تحریمی معرفی كند، اما بداند این ترفند آنها نیز شكست می خورد.
یكی از نوجوانان شركت كننده در این مراسم به خبرنگار ما گفت: آماده ایم آمریكا را زیر پا بگذاریم و بگوییم آمریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند.
شهروند دیگر مراغه ای نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: حضور در صحنه و حمایت همه جانبه از ارگان های نظامی به خصوص سپاه كه در خط مقدم تمامی حوزه ها قرار دارد، وظیفه تمامی ملت ایران است.
وی افزود: حمایت از نظامیان موجب تقویت روحیه آنان شده و قدرت ایران در مقابل دشمنان افزایش خواهد یافت.
وی گفت: ملت شریف ایران تاسلامی همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند و هیچ وقت رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه 19 فروردین ماه جاری اعلام كرد كه واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یك سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
اقدام كاخ سفید در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریكا با واكنش های گسترده ای داخلی و خارجی مواجه شد و بیشتر رسانه ها و شخصیت ها از آن به عنوان اقدام خصمانه، تشنج آفرین و احمقانه دونالد ترامپ یاد كرده اند.
پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران، سپاه را یك دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و اظهار داشتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار كیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
راهپیمایی مردم انقلابی مراغه از مسجد جامع این شهرستان تا میدان طلوع فجر با سردادن شعار ˈمرگ بر آمریكاˈ و ˈمرگ بر اسرائیلˈ، ملت ما سپاه برادر ما، دولت ما سپاه برادر ما و ارتش ما سپاه برادر ما برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
گزارش : سجاد عبدی
9880/5188