۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83275148
T T
۰ نفر

ایران حمله تروریستی شهر كویته پاكستان را محكوم كرد

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83275148
ایران حمله تروریستی شهر كویته پاكستان را محكوم كرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با محكومیت شدید حمله تروریستی به بازاری در شهر كویته كه منجر به كشته و زخمی شدن دهها تن شد، این حادثه را به دولت و ملت پاكستان به ویژه خانواده قربانیان آن تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره كل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: امنیت و ثبات همسایگان به ویژه پاكستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم دولت و ملت پاكستان بتوانند با حفظ وحدت و هوشیاری، توطئه مخالفان و دشمنان منطقه را خنثی كنند.
به گزارش ایرنا، پلیس پاكستان روز جمعه اعلام كرد انفجار بمب در شهر «كویته» مركز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این كشور، تاكنون 16 كشته و 30 زخمی برجای گذاشته است.
این انفجار صبح امروز (جمعه) در میدان تره بار در حوالی شهرك «هزار گنجی» به وقوع پیوست.
تاكنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. در گذشته گروه های غیرقانونی نظیر شورشیان بلوچ مسئولیت انفجارها و حملات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را برعهده گرفته بودند.
ایالت بلوچستان پاكستان سالهاست كه از خشونت و تروریسم رنج می برد، طی ماه های اخیر، این استان با تعدادی از چالش های امنیتی مواجه بوده است و پرسنل امنیتی در این ایالت اغلب در انفجارهای جاده ای و حملات انتحاری هدف قرار گرفته اند.
سیام**1751** 1055