۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83274956
T T
۰ نفر

موكب شهدای ناجا در نقاط سیل زده خوزستان برپا شد

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83274956
موكب شهدای ناجا در نقاط سیل زده خوزستان برپا شد

اهواز - ایرنا - فرمانده انتظامی خوزستان گفت:موكب شهدای ناجا روز جمعه با حضور جمعی از مقامات كشوری و استانی برای خدمت رسانی بیشتر به سیل زدگان در اهواز برپا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس زاده روز جمعه در حاشیه بازدید از موكب شهدای ناجا افزود: نیروی انتظامی خوزستان از زمان شروع سیل در 13 شهرستان به همراه سایر نیروهای مسلح و دستگاه های امدادی و خدماتی علاوه بر امدادرسانی به مردم سیل زده در راستای تامین نظم و امنیت روستاهای تخلیه شده و اردوگاه های اسكان اضطراری سیل زدگان اقدامات و فعالیت های خوبی انجام داده است.
وی گفت:موكب شهدای ناجا روزانه بالای 2 هزار و 500 پرس در سه وعده غذایی بین سیل‌زدگان توزیع می كند.
موكب شهدای ناجا روز جمعه با حضور معاون نظارت و ارزشیابی سازمان عقیدتی سیاسی، معاون عملیات ناجا، فرمانده انتظامی خوزستان و جمعی از مسئولان انتظامی در مسجد النبی (ص) اهواز راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در كشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد كرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، كرخه و كارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.
تاكنون بیش از 250 روستا و 6 شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.
در همین ارتباط، سیلاب در خوزستان تاكنون به 438 واحد مسكونی شهری و 87 هزار واحد مسكونی روستایی خسارت وارد كرده است.
به گفته وزیر كشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
تمام اركان كشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یكدل، كمك به سیل زدگان و رفع دغدغه مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشكلات مردم بكاهند.
7152/ 6037
۰ نفر