۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۱
کد خبر: 83274671
T T
۰ نفر

30 هكتار به فضاي سبز شهري زنجان افزوده مي شود

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۱
کد خبر: 83274671
30 هكتار به فضاي سبز شهري زنجان افزوده مي شود

زنجان - ايرنا - رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي شهري شهرداري زنجان گفت: طبق برنامه ريزي انجام گرفته امسال 30 هكتار در مناطق كم برخوردار به فضاي سبز شهر زنجان اضافه مي شود كه مجموع اين فضا به 642 هكتار مي رسد.

سجاد خانمرادي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون شهر زنجان با احتساب پاركهاي جنگلي و پاركهاي شهري 612 هكتار فضاي سبز دارد كه اين رقم با احتساب اين مناطق رقم بالايي را شامل مي شود.
وي اظهار داشت: بر اين مبنا شهرداري زنجان توزيع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر بويژه مناطق كم برخوردار را مورد توجه قرار داده كه طي سالهاي گذشته پاركهاي بيشتري را احداث كرده و اين سازمان بر حسب نياز نيز امسال نيز اين كار را انجام مي دهد.
اين مسئول ادامه داد: امسال 30 هكتاري فضاي سبز شهري در نظر گرفته شده كه اغلب در شهرك هاي اقماري، نظير پونك و گلشهر كاظميه ايجاد مي شود كه با اتمام آنها بهره مندي ساكنان را بيش از گذشته فراهم مي كند.
وي اضافه كرد: در زمان حاضر سرانه فضاي سبز شهر زنجان 14.2 دهم مترمربع است كه اين ميزان در سطح كشور12.1 مترمربع اعلام شده و مي توان گفت وضعيت خوبي در اين زمنيه وجود دارد.
رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي شهري شهرداري زنجان ادامه داد: بنابراين شهرداري هاي مناطق زنجان نيز موظف شده اند، در مناطق خود 10 هكتار فضاي سبز شهري ايجاد كنند و اين مهم در راستاي رضايتمندي مردم و مخاطبان است.
خانمرادي افزود: فضاي سبز، شهري علاوه بر مسائل زيست محيطي در زينت شهري نيز تاثير گذار بوده و از اهميت ويژه و مهمي برخوردار است.
وي اظهار داشت: كشت چمن به آب فراواني نياز دارد و اين سازمان براي بهره گيري از شيوه هاي ديگر استفاده آن را از 80 به 20 درصد در سال گذشته كاهش داد و گياهان پوششي را مد نظر قرار داده است.
رئيس سازمان سيما، منظر و فضاي شهري شهرداري زنجان ادامه داد: گياهان پوششي در مقايسه با چمن هزينه اي در حدود پنج تا هفت برابري را در بر مي گيرد كه اين مهم در پارك ها و فاضاي سبز شهري مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به بارش هاي مناسب كم آبي فضاي سبز شهري نيز بطرف شده است و بطور معمول فصل آبياري نيز از اواخر ارديبهشت آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا، شهر زنجان به عنوان مركز استان با سه منطقه شهرداري 430 هزار نفر جمعيت دارد.
9646/8068