۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶
کد خبر: 83273391
T T
۰ نفر
افزایش نشاط در جامعه به كاهش آسیب های روانی كمك می كند

شیراز-ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید بر پرهیز از ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم گفت: باید با گسترش شادمانی و نشاط در جامعه به كاهش آسیب های روانی كمك كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید نمكی، چهارشنبه در آیین بهره برداری از اورژانس روانپزشكی مركز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز، بیان داشت: توجه به بهداشت روان یك اولویت است و باید برای پیشگیری از گسترش روان پریشی در كشور اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی، با اشاره به تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای توسعه تخت های روانپزشكی در كشور، از دست اندركاران حوزه سلامت و مسئولان استان فارس خواست برای كاهش آسیب های روانی و كاهش نیاز به خدمات درمانی در این حوزه، تلاش كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این آیین گفت: طرح بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مركز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز در زمینی با زیربنای 826 متر مربع و اعتباری افزون بر 21 میلیارد ریال ساخته شده است.
علی بهادر افزود: مركز آموزشی درمانی ابن سینا در سال 1356 احداث و در سال 1370 در زمینی به مساحت سه هزار و
700 مترمربع با زیربنای 13هزار و 740 متر مربع در پنج طبقه شامل زیر زمین، همكف و سه طبقه توسعه یافت.
وی، با بیان اینكه این مركز در سال 1371 به مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی برای درمان بیماران اعصاب و روان تغییر كاربری داد، گفت: تعداد تخت های فعال آموزشی درمانی در این مركز در ابتدای تاسیس 72 تخت بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه امدادخواهان اورژانس روانپزشكی، بیماران اعصاب و روان هستند، بیان داشت: این افراد گاهی در منزل دچار حمله عصبی و تشدید علائم بیماری مانند پرخاشگری شده و خانواده آنها برای انتقال فرد بیمار به مركز درمانی با مشكل مواجه می ‌شوند از این رو موضوع را به فوریت ‌های پزشكی اطلاع داده و درخواست امدادرسانی می ‌كنند.
بهادر افزود: در بخش های اورژانس زنان و مردان این مركز به صورت مجزا، خدمات اورژانس روانپزشكی با حضور روانپزشك، متخصص مغز و اعصاب و داخلی ارایه می شود.
به گفته وی، تعداد تخت های مصوب بیمارستان ابن سینا 188 تخت و تخت های فعال مركز آموزشی درمانی ابن سینا 229 تخت است.
بهادر ادامه داد: دیگر خدمات این مركز در واحدهای پاراكلینیك، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و رفتاری، نوروفیدبك، شوك درمانی، ترك اعتیاد، ویزیت در منزل، آموزش خانواده بیماران و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی با ضریب اشغال تخت 98درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز اضافه كرد: از سال 1392تا كنون، با كمك طرح تحول نظام سلامت، 80 درصد بخش های درمانی و اداری این مركز با جدیدترین امكانات عمرانی روز بازسازی شده است.
بهادر افزود: با توجه به اینكه این مركز به عنوان اورژانس روانپزشكی جنوب كشور شناخته شده است، پذیرای بیمارانی از استان های همجوار نظیر بوشهر، هرمزگان، كرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خوزستان و كهگیلویه و بویراحمد است.
در این آیین، پروژه بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مركز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز كه مجهز به 30 تخت بستری است، به بهره برداری رسید.
6113 /6118 /2027

سرخط اخبار جامعه