آگاهی مردم در مورد اختلالات روان پزشکی نیازمند افزایش است

بوشهر- ایرنا - متخصص بیماری‌های اعصاب و روان بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: باتوجه به مطالعات انجام گرفته در کشور، به نظر می‌رسد که میزان شیوع اختلالات روان‌پزشکی به‌صورت نگران‌کننده رو به افزایش است برهمین اساس آگاهی مردم در مورد این بیماری باید افزایش یابد.

به گزارش ایرنا " فرزانه بابا علی " روز دوشنبه در جلسه آموزشی کارشناسان سلامت شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر در برازجان اظهار کرد: علی‌رغم افزایش شیوع اختلالات روان‌پزشکی، این بیماری‌ها در بیشتر کشورهای دنیا و از جمله ایران، مورد غفلت قرار گرفته است که یکی از دلایل آن، انگ اجتماعی این اختلالات است.

وی با بیان اینکه، یکی از راه‌های کاهش انگ بیماری‌های روان‌پزشکی، عادی‌سازی آن است، افزود: از بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان روان انتظار می‌رود با آموزش‌های گوناگون و بیان اطلاعات مفید، آگاهی مردم را در زمینه اختلالات روان‌پزشکی افزایش دهند.

بابا علی یادآور شد: سلامت جسم و روح برابرند و بر یکدیگر اثر مستقیم دارند به‌طوری‌که بیماری‌های روان‌پزشکی، همانند بیماری‌های جسمی (فشارخون، دیابت ) است و نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد.

متخصص بیماری های اعصاب و روان بیمارستان شهید گنجی برازجان ادامه داد: یکی از اختلالات شایع و رو به افزایش روان‌پزشکی خودکشی است که پدیده‌ای پیچیده و بحران محور است و علل مختلف و به‌تبع آن راه‌حل‌های مختلفی دارد.

بابا علی با اشاره به اینکه اختلالات روان پزشکی قابل پیشگیری است به‌طورکلی مراجعه به‌موقع به پزشک، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه، عدم استفاده از فست فود، رعایت بهداشت خواب، ورزش منظم، محدودیت استفاده از فضای مجازی در پیشگیری از این اختلالات کمک کننده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha