۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 83271370
T T
۰ نفر
آزمایشگاه های كشور با كمبود تجهیزات مواجه هستند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن علوم آزمایشگاهی ایران از كمبود كیت و تجهیزات تشخیصی در پنج هزار آزمایشگاه كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد صاحب الزمانی روز سه شنبه در یك نشست خبری كه در محل این انجمن برگزار شد، افزود: اكنون كیت و تجهیزات تشخیصی به سختی و با ارز بالا وارد كشور می شود و حتی در بسیاری از آزمایشگاهها كیت و برخی تجهیزات وجود ندارد.
وی افزود: ما نباید كیت های آزمایشگاهی كه از برخی كشورها به صورت قاچاق وارد می شود را با ارز 14هزار تومانی بخریم و نظارت در این زمینه ضروری است.
صاحب الزمانی تصریح كرد: باید برنامه ریزی درست و اساسی از سوی مسئولان در این زمینه انجام شود تا آزمایشگاهها برای نجات بیماران با كمبود كیت و تجهیزات تشخیصی مواجه نشوند.
بهزاد پوپك دبیر انجمن آزمایشگاههای كشور نیز گفت: با توجه به كمبود كیت و تجهیزات تشخیصی مدیریت در این زمینه لازم است تا كمترین آسیب به مردم وارد شود.
وی افزود: با تلاش، مدیریت، هم اندیشی و همفكری می توان مشكلات ناشی از تحریم را برطرف كرد.
پوپك از بیمه ها به عنوان یكی از مشكلات اساسی آزمایشگاها یاد كرد و اظهار داشت: كنترل بیماری و تشخیص توسط آزمایشگاهها انجام می شود و باید این موارد شامل بیمه شوند.
دبیر انجمن علوم آزمایشگاهی به برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی ارتقای كیفیت خدمات آزمایشگاهی اشاره كرد و گفت: تبادل نظر با كشورهای مختلف برای فراهم كردن تجهیزات آزمایشگاهی و تامین داروهای مورد نیاز برای اورژانس ها در حوزه سم شناسی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
وی اظهار داشت: این همایش كه از 29 فروردین تا اول اردیبهشت در تهران برگزار می شود 163 سخنران دارد.
پوپك ادامه داد: نمایشگاهی از دستاوردهای تولید داخل آزمایشگاهی در حاشیه این همایش نیز برپا می شود.
اجتمام*9022*1193

سرخط اخبار جامعه