۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83271150
T T
۰ نفر

آمار گردشگران نوروزي فيروزكوه سه درصد رشد داشت

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83271150
آمار گردشگران نوروزي فيروزكوه سه درصد رشد داشت

تهران- ايرنا- رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فيروزكوه با بيان اينكه آمار گردشگران نوروزي اين منطقه نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است گفت: امسال 12هزار و 877 نفر از جاذبه هاي اين منطقه ديدن كردند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تهران، ابراهيم اكبري افزود: با توجه به مقايسه صورت گرفته در سال هاي 96-97 و 97-98 شهرستان فيروزكوه در رابطه با جذب گردشگر با رشد خوبي مواجه بوده است.
وي آمار اقامت مسافران و گردشگران در نوروز سال گذشته را 3 هزار و 365 نفر اعلام كرد و گفت: در نوروز امسال 3 هزار و 511 نفر از گردشگران در فيروزكوه اقامت داشتند كه نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد نشان مي دهد.
اكبري ادامه داد: بازديد هاي نظارتي نيز 11 درصد نسبت به تعطيلات نوروزي 97 افزايش داشته است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي فيروزكوه با تاكيد بر اهميت اطلاع رساني بيان داشت: معرفي جاذبه هاي گردشگري فيروزكوه، نقش موثري در جذب مسافران متعدد داشته و اين امر گامي در مسير پيشبرد اهداف توسعه آتي شهرستان بشمار مي آيد.
وي افزود: حضور گردشگران منجر به ايجاد اشتغال، رونق اقتصادي و تحقق برنامه هاي مديريت شهرستان در اين عرصه مي شود.
فيروزكوه با آب و هوايي كوهستاني داراي دو بخش مركزي و ارجمند با جمعيتي افزون بر 33 هزار نفر در 120 كيلومتري شمال شرقي پايتخت واقع شده و وسيع ترين و كم جمعيت ترين شهرستان استان تهران بشمار مي آيد.
اين شهرستان با قدمتي چند هزار ساله و طبيعتي بكر و بي نظير، در طول ايام سال بويژه در نيمه نخست مقصد بسياري از گردشگراني ست كه بمنظور گذراندن اوقات فراغت ، بازديد از جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي و اقامت به اين شهرستان سفر مي كنند.
تهرام/7247//1348
۰ نفر