100 بانوي امدادگر به سيل زدگان خوزستان خدمت رساني مي كنند

تهران- ايرنا- نماينده سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سيل استان خوزستان از مشاركت و تلاش 100 بانوي امدادگر در كنار تيم هاي امداد و نجات، پشتيباني، حمايت هاي رواني و اجتماعي، باز پيوند خانواده و مستند سازي در سيل و آبگرفتگي اخير اين استان خبر داد.

حميد قويدل روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين شمار بانوي امدادگر به منظور ارائه خدمات حمايتي و امدادي به زنان آسيب ديده و كودكان مصدوم در شرايط اضطراري عمومي و پيچيده سيل و آبگرفتگي اخير در شهرستان هاي استان خوزستان فعاليت مي كنند.
وي ادامه داد: از آنجايي كه زنان جزيي از گروه هاي آسيب پذير در حوادث غير مترقبه به شمار مي روند كه به دليل ويژگي هاي جسمي خاص خود بايد از كمك هاي ويژه در اين گونه حوادث برخوردار شوند، اين بانوان امدادگر با توجه به ويژگي هاي زنان و كودكان در كنار ساير امدادگران و نجاتگران در اردوگاه هاي اسكان اضطراري و موقت هلال احمر در استان خوزستان هستند.
نماينده سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سيل استان خوزستان توضيح داد: از آنجايي كه بخش عظيمي از مصائب متعدد حوادث و سوانح به وقوع پيوسته در كشور در لحظات نخست گريبانگير زنان و كودكان مي باشد، اين بانوان امدادگر با حضور خود در اردوگاه هاي اسكان اضطراري و موقت به ارائه مراقبت از زنان و دختران جوان، مادران باردار، كمك به انجام زايمان هاي بهداشتي و ارايه خدمات تخصصي امداد و نجات، مراقبت پس از حادثه، مراقبت از نوزادان آسيب ديده مي پردازند.
قويدل اضافه كرد: كمك هاي ارايه شده از سوي اين بانوان امدادگر به زنان و كودكان مناطق سيل زده خوزستان به صورتي ارائه مي شود كه تبعات ناشي از استرس و حوادث را در اين گروه هاي آسيب پذير كاهش دهد.
به گزارش ايرنا بارش شديد باران در بالادست سدهاي استان خوزستان باعث افزايش قابل توجه آورد اين سدها شده كه بعد از اين افزايش آورد دبي خروجي سدها براي كنترل سيلاب افزايش يافته است.
دبي خروجي سد كرخه از 2 هزار مترمكعب و دبي خروجي سد دز از سه هزار مترمكعب بر ثانيه فراتر رفته كه اين موضوع باعث آبگرفتگي زمين هاي كشاورزي و روستاهاي حاشيه رودخانه هاي دز و كرخه شده است.
اجتمام**7029*1193

سرخط اخبار جامعه