۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۶
کد خبر: 83265026
T T
۰ نفر
رویترز: آژانس از 'انبار اتمی' مورد ادعای نتانیاهو در ایران بازدید كرده است

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز در خبری كوتاه از بازدید كارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از مكان ادعایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ایران خبر داد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است: با توجه به اینكه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود كه یك 'انبار اتمی' در ایران وجود دارد، كارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از این مكان بازدید كرده اند.
یك دیپلمات بدون ذكر اطلاعات كافی به رویترز گفته است: بازرسان آژانس در ماه گذشته میلادی از انبار مورد ادعای نتانیاهو بازدید كردند.
رویترز در گزارش خود آورده است : یك مقام ایرانی گفته است «ما چیزی برای پنهان كردن نداریم و هر نوع دسترسی‌ كه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده، در چارچوب مقررات و قواعد بوده و نه چیزی فراتر از آن.
نخست وزیر رژیم اسرائیل، پنجشنبه پنجم مهر 1397 (27 سپتامبر 2018) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد كه خبر دارد ایران در كوچه «ماهر» محله «تورقوزآباد» تهران یك انبار سری اتمی دارد و او برای نخستین بار است كه راز این انبار هسته‌ای ایران را فاش می‌كند.
اظهارات نتانیاهو در این باره با هشتگ هایی نظیر #تورقوزآباد دستمایه طنز كاربران در شبكه های اجتماعی به ویژه توئیتر شد تا خاطره نقاشی ها و كارتون های قبلی او در سازمان ملل و شوخی های مرتبط با آن دوباره زنده شود. برخی كاربران نوشتند كه نتانیاهو باز هم بازی خورده و مانند قضایای «شورآباد» و «دریای ایذه» رودست خورده است یا جاسوسان به او آدرس غلط داده اند.
این نخستین باری نیست كه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعایی عجیب علیه ایران مطرح می كند و مورد تمسخر افكار عمومی قرار می گیرد.
شبد**9460**9122