۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۲
کد خبر: 83265021
T T
۰ نفر

دلال ها بيشتر از هر تيمي گوش ليورپول را بريده اند

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۲
کد خبر: 83265021
دلال ها بيشتر از هر تيمي گوش ليورپول را بريده اند

تهران- ايرنا- در تازه ترين آمار و ارقام منتشر شده توسط اتحاديه فوتبال انگليس در باره مبالغ پرداخت شده به مدير برنامه هاي بازيكنان در سال گذشته، باشگاه ليورپول بيشترين حق دلالي را پرداخت كرده است.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري رويترز روز پنجشنبه نوشت: براساس اين گزارش، سال گذشته 20 باشگاه ليگ برتر انگليس در مجموع 260 ميليون پوند (341 ميليون دلار) به عنوان حق دلالي به مدير برنامه هاي بازيكنان پرداخت كرده اند.
اين در حالي است كه تيم ليورپول كه براي قهرماني مي جنگد با پرداخت 43.7 ميليون پوند به مدير برنامه ها در مدت 12 ماه يعني تا 31 ژانويه 2019، از اين حيث صدرنشين است.
ليورپولي ها پيش از آغاز فصل جاري مبالغ زيادي را براي جذب بازيكنان جديد هزينه كردند كه از جمله آنها مي توان به 177 ميليون پوندي كه براي خريد بازيكناني همچون «آليسون بكر» از رم و «نبي كيتا» از لايپزيگ، «فابينيو» از موناكو و «ژردان شكيري» از استوك سيتي اشاره كرد.
در رده بندي مذكور، باشگاه چلسي با 26.8 ميليون پوند پرداختي به مدير برنامه هاي بازيكنان خريداري شده در رتبه دوم جاي گرفت و منچسترسيتي نيز با 24ميليون پوند رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
اين در حالي است كه باشگاه كارديف سيتي با اختصاص تنها 2.8 ميليون پوند به مدير برنامه ها، كمترين هزينه را در بين 20 باشگاه ليگ برتري داشته است.
نكته جالب توجه اين است كه باشگاه تاتنهام با وجود اينكه در 2 پنجره نقل و انتقالاتي گذشته هيچ فعاليتي نداشته، اما 11 ميليون پوند به ميانجي ها و دلالان پرداخت كرده است.
سهامداران 20 باشگاه ليگ برتر انگليس تصميم دارند در جلسه اي كه فردا (جمعه) برگزار مي شود، راهكارهاي كاهش حق دلالي به مدير برنامه ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند و به احتمال زياد به سيستم كنوني كه بر مبناي آن مدير برنامه ها از هر 2 باشگاه (فروشنده و خريدار) كميسيون دريافت مي كنند، پايان خواهند داد.
ورزشي**3991**9118**