۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83264618
T T
۰ نفر
افزون بر 300 گردشگر در اقامتگاه بوم گردي مراكان اقامت كردند

اروميه - ايرنا - رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوي گفت: افزون بر 300 گردشگر در ايام تعطيلات نوروز در اقامتگاه بوم گردي مراكان اين شهرستان اقامت كردند.

عزيز ميرزايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال هاي اخير با پيگيري ها و اقدامات صورت گرفته در ميراث فرهنگي، اقامتگاه بوم گردي مراكان در اين منطقه حفاظت شده با حضور و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي ايجاد شد.
وي بيان كرد: اين اقامتگاه امسال توانست با استفاده از امكانات متناسب با امر گردشگري پذيراي ميهمانان در اين منطقه بكر به عنوان يكي از قطب هاي طبيعت گردي در منطقه و كشور باشد.
وي اظهار داشت: ميراث فرهنگي خوي با مشاركت بخش خصوصي توانست در امر بوم گردي با تعريف بسته هاي گردشگري طبيعت به نقطه عطفي در صنعت نوپاي بوم گردي در شهرستان خوي دست يابد.
به گزارش ايرنا بوم گردي اخيرا در كنار مراكز اقامتي شهري مانند هتل‌ها، مهمانپذيرها، كمپ‌ها و چادرها، اقامتگاه‌هاي جديدي تحت عنوان واحدهاي بوم‌گردي در روستاها براي اقامت مسافران راه‌اندازي شده است كه موجب شده تا علاقمندان به گردشگري در اين اقامتگاه ها ساكن شوند.
در آذربايجان غربي نيز 16 واحد فعال بوم‌گردي در سطح استان وجود دارد كه از اين تعداد تكاب با داشتن 6 واحد بوم‌گردي بيشترين تعداد را در سطح استان دارد.
مراكان يكي از مناطق چهارگانه حفاظت شده حيات‌وحش ايران است كه در شمال‌غربي كشور در 45 كيلومتري شمال شرقي شهرستان خوي واقع شده است.
مراكان داراي گونه‌هاي جانوري و گياهي بسيار نادر و متعددي است؛ به علت اهميت ملي، منطقه اي و بين المللي زيستگاه هاي حيات وحش و به منظور حفظ تعادل اكولوژيكي و اهميت و نقشي كه حيوانات و پرندگان در زنجيره حيات طبيعي ايفا مي كنند، كانون هايي از استان آذربايجان غربي به عنوان مناطق حفاظت شده شناسايي شده تا اقدامات لازم جهت جلوگيري از شكار بي رويه و انقراض نسل وحوش موجود در آن ها به عمل آيد.
منطقه حفاظت شده پارك ملي اروميه، منطقه حفاظت شده (مراكان) و منطقه حفاظت شده آغ گل از مهم ترين اين مناطق هستند.
7125/7129