۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83264532
T T
۰ نفر

تعطیلات نوروز و رونق كسب و كار در گناوه

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱
کد خبر: 83264532
تعطیلات نوروز و رونق كسب و كار در گناوه

گناوه - ایرنا - ورود جمعیت بی شمار گردشگران و مسافران نوروزی به بندر گناوه استان بوشهر سبب شد تا شمار زیادی از اهالی این منطقه و افراد جویای كار دیگر شهرهای استان های دور و نزدیك از این فرصت استفاده و به كسب و كار و امرار معاش در این شهر بندری روی آوردند.

به گزارش ایرنا، گناوه كه در بین بندرهای استان بوشهر هر سال در تعطیلات نوروز بیشترین شمار گردشگران را به خود اختصاص داده، شلوغ ترین روزهای نوروز را گذارند.
ورود چشمگیر گردشگران به بندر گناوه در تعطیلات نوروز امسال باعث رونق كسب و كارهای محلی نیز شد به طوری كه بسیاری از افراد از دیگر استان ها نیز برای فروش كالا و عرضه خدمات به این شهر آمدند.
بازار و ساحل این بندر كه بیشترین گردشگر را در خود پذیرا می شود از مهم ترین نقاط درآمد زایی به شمار می آید و در هر نقطه ای از آن عده ای مشغول كار و كسب درآمد هستند.
جوانان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان این منطقه عمده افرادی هستند كه در این مدت مشغول به كار در مغازه ها شده و یا دستفروشی می كنند.
گرچه قیمت كالاهای خارجی دراین بندر به دلیل شرایط اقتصادی افزایش یافته و احتمال می رفت كه گردشگران كمتری برای خرید به این منطقه سفر كنند اما با توجه به اینكه نرخ كالاها به مراتب ارزان تر از شهرهای دیگر ایران است، بازار تجاری آن از شلوغ ترین نقطه شهر و هموطنان زیادی اقدام به خرید كردند.
برپایی نمایشگاه های بانوان شامل صنایع دستی، فرش، نان و غذاهای محلی، راه اندازی پیست موتورهای چهارچرخ و جت اسكی و اسب سواری و قایق و لنج سواری از دیگر كسب و كارهایی است كه در ایام تعطیلات نوروز رونق چشمگیری دراین بندر دارد.
خانه های اجاره ای شخصی ( خانه مبله ) از دیگر منابع درآمدی مردم این بندر در ایام تعطیلات نوروز است و امسال در مقایسه با سال های قبل عده زیادی از این طریق مشغول هستند به گونه ای كه در ورودی های شهر و در ساحل و بازار مالكان برای اجاره خانه های خود، با در دست داشتن برگه های كاغذی كه روی آنها نوشته اجاره خانه مبله توجه مسافران به طرف خود را جلب می كنند.
فروختن مایحتاج غذایی و خوراك گرم به مهمانان نوروزی در این ایام باعث اشتغال مردم این منطقه و سایر شهرهای دیگر كشور شد.
رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: كسب وكارهای ایجاد شده در تعطیلات نوروز این شهر گرچه بصورت موقت و فصلی است اما دراین مدت 50 درصد مردم گناوه از این فرصت استفاده و درآمدزایی می كنند.
حسن غلامی افزود: اجاره دادن منازل یكی از راه های كسب درآمد برای مردم این منطقه است كه چندین سال رونق دارد و توانسته به برطرف كردن مشكلات اقتصادی خانواده ها كمك كند.
وی اظهارداشت: با پایان یافتن تعطیلات نوروز، عده ای كه بصورت ثابت در این مدت مشغول بكار شدند فعالیت خود را همچنان ادامه داده و برخی دیگر نیز به كارهای اولیه قبلی خود می پردازند.
رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: باتوجه به اینكه گناوه علاوه بر تعطیلات نوروز در روزهای آخر هفته پذیرای مسافران زیادی درطول سال می شود ایجاد نمایشگاه های دائمی عرضه محصولات و صنایع دستی و بومی در یك نقطه متمركز در ساحل می تواند جنبه اشتغالزایی برای مردم ازجمله جوانان و بانوان داشته باشد.
شهرستان‌ گناوه در شمال استان بوشهر به لحاظ دارا بودن جاذبه های متعدد نظیر ساحل و دریا، ارزانی سفر و اقامت، وفور كالاهای خارجی و آب و هوای مناسب ماه های پایانی سال به قطب گردشگری داخلی و به یكی از پر رونق‌ترین شهرهای گردشگری جنوب كشور و اقامت پذیر تبدیل شده است.
6043/6164