۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 83263942
T T
۰ نفر

استاندار خوزستان : خسارت ناشي از سيل جبران مي شود

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 83263942
استاندار خوزستان : خسارت ناشي از سيل جبران مي شود

آبادان - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: مناطقي كه در خوزستان بر اثر سيل و طغيان رودخانه ها دچار خسارت شدند از سوي دولت ياري شده و خسارت آنها جبران مي شود.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز چهارشنبه در بازديد از وضعيت شهر دارخوين در شهرستان شادگان اظهار داشت: با تصميم دولت تدبير و اميد خسارت وارده ناشي از سيل به مردم خوزستان جبران مي شود و مردم نگراني بابت اين مشكل نداشته باشند.
وي افزود:سيل بند دهستان دريسيه دارخوين در مقطعي با مشكل مواجه شد كه با همكاري دستگاه هاي اجرايي و گروه هاي جهادي مردمي ترميم شده و اكنون 2 سيل بند ديگر براي مقابله با سيلاب احتمالي در دارخوين آماده هستند.
وي افزود: هم اكنون بيش از 12 دستگاه ماشين آلات از جمله بولدوزر، كمپرسي و بيل مكانيكي در دارخوين در حال فعاليت هستند هر چند كه هنوز به ماشين آلات بيشتري نياز است كه با مجوز فرمانداري اين ماشين آلات به صورت استيجاري وارد صحنه مي شوند.
استاندار خوزستان گفت: شركت نفت اروندان و توسعه نيشكر، دهياران و مردم شادگان با حضور به موقع توانستند سيلاب را كنترل كنند كه از آنها تشكر ويژه مي شود.
شريعتي دبي رودخانه كارون در دارخوين را 2 هزار و 400 مترمكعب در ثانيه عنوان كرد و گفت: اين ميزان آب بسيار بالاست و كنترل آن سخت است اما به لطف خدا تاكنون كنترل شده و مشكل جدي براي اهالي پيش نيامده است.
وي اقدامات پيشگيري از ورود سيلاب به دارخوين را مناسب دانست و گفت: در گذشته با جاري شدن چنين ميزان آبي تمام روستاهاي منطقه زير آب مي رفتند ولي اكنون با كمك تمامي دستگاه هاي اجرايي ،نظامي، انتظامي و مردم افزايش دبي رودخانه كنترل شده است.
بارندگي شديد بهاري در خوزستان همچنين ورود آب از مناطق بالادست اين استان موجب طغيان رودخانه هاي خوزستان شده است.
7104/6068