۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83263874
T T
۰ نفر

تردد نوروزي در سيستان و بلوچستان 19 درصد افزايش يافت

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83263874
تردد نوروزي در سيستان و بلوچستان 19 درصد افزايش يافت

زاهدان- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان گفت: سه ميليون و 471 هزار و 194 تردد خودرو از ابتداي طرح نوروزي تاكنون در محورهاي ارتباطي اين استان ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد رشد داشته است.

علي خانقائي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: محورهاي ايرانشهر- بمپور و برعكس و هيرمند -زابل و برعكس در اين مدت پر ترددترين مسيرهاي سيستان و بلوچستان بودند.
وي گفت: در اين مدت سرعت متوسط وسايل نقليه ثبت شده در جاده هاي سيستان و بلوچستان 80 كيلومتر برساعت بوده است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان افزود: ساعت اوج ترافيك مربوط به پنج فروردين با هشت هزار و 215 تردد بوده است.
به گزارش ايرنا استان سيستان و بلوچستان با 20 شهرستان و 187 هزار و 502 كيلومتر گستره، پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه فاصله شمالي ترين شهر آن «هيرمند» تا جنوب ترين شهر اين استان «چابهار» حدود هزار كيلومتر است.
اين استان افزون بر هزار و 300 كيلومتر مرز با كشورهاي افغانستان و پاكستان و 310 كيلومتر ساحل در درياي عمان دارد.
آب و هواي معتدل به ويژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنيه هاي باستاني، تاريخي، فرهنگي، بازارهاي سنتي و مدرن با انواع كالاهاي داخلي و خارجي، سواحل زيبا، باغ ها و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموريان و غيره از جذابيت هاي سيستان و بلوچستان براي مسافران و گردشگران داخلي و خارجي است.
7316 **6081