۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83263786
T T
۰ نفر
مذاكره روسيه با رئيس جمهور فراري يمن براي پايان مناقشه دراين كشور

مسكو - ايرنا - نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه با عبدربه هادي منصور رئيس جمهوري فراري و مستعفي يمن با هدف پايان يافتن مناقشه در اين كشور عربي گفت و گو كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسيه، ميخاييل بوگدانف و عبدربه هادي منصور در حاشيه سي مين نشست اتحاديه عرب در تونس با يكديگر ديدار كردند.
هادي منصور چند سال است كه استعفاي خود را اعلام و از يمن فرار كرده است اما روسيه همچنان وي را رئيس جمهوري يمن مي شناسد.
در گزارش وزارت خارجه روسيه گفته شده است: در جريان گفت وگوهاي بوگدانف و هادي منصور كه مشاور وي و وزير خارجه يمن حضور داشتند دورنماي پايان مناقشه مسلحانه در يمن و آغاز روند صلح پايدار در اين كشور تحت نظارت سازمان ملل ازجمله اجراي توافقنامه استكهلم به دست آمده در جريان رايزني هاي يمن در ماه دسامبر سال 2018 مورد بررسي قرار گرفت.
در اين ديدار همچنين مسائل مربوط به همكاري هاي روسيه و يمن و كمك به پايان مناقشه نظامي در اين كشور و حل بحران انساني آن مطرح و دو طرف درباره آن گفت وگو كردند.
گفتني است مناقشه يمن بر اثر تجاوز خارجي كشورهاي مدافع هادي منصور رئيس جمهوري مستعفي اين كشور آغاز شده است.
ششم فروردين سال 1394 بود كه رژيم سعودي به كمك آمريكا، امارات و مزدوراني از كشورهايي همچون سودان به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادي' رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن به قدرت به اين كشور حمله كرد.
تجاوز چهار ساله ائتلاف عربي - آمريكايي به سركردگي رژيم سعودي به يمن تاكنون موجب كشته شدن بيش از يكصد هزار يمني و ويراني اين كشور اسلامي شده كه در اين بين جانباختن 85 هزار كودك فقط به دليل سوء تغذيه و بيماري و همچنين كشته شدن شش هزار كودك ديگر در اثر بمباران هاي جنگنده - بمب افكن هاي ائتلاف عربي - آمريكايي، از فجايعي است كه در تاريخ معاصر به ثبت رسيده است.
اروپام*391*1346**