۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83263642
T T
۰ نفر

ارتش پنج پل در استان گلستان احداث كرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83263642
ارتش پنج پل در استان گلستان احداث كرد

مشهد- ایرنا- جانشین گروه مهندسی رزمی 444 نیروی زمینی ارتش در شمال شرق كشور گفت: نیروهای اعزامی این گروه پنج پل متحرك در دو منطقه استان گلستان احداث كرده اند.

سرهنگ غلامرضا خداپرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نخستین روز جاری شدن سیل در استان گلستان یك گروه 30 نفره از قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق كشور به این استان اعزام شد كه تاكنون پنج پل متحرك بین گمیشان و سیمین شهر و جاده آق قلا به اینچه برون احداث كردند.
وی با بیان اینكه به دلیل حجم زیاد سیل و ارتفاع آب، تردد با قایق انجام می شود اظهار داشت: هم اكنون لایروبی كانالهای 'ملت' و 'مركزی' به منظور تعریض و عمق دهی آنها با 15 دستگاه بیل مكانیكی در حال انجام است تا سرعت آب برای ورود به دریا و تخیله سیل بیشتر شود.
وی گفت: در این راستا كانال 'ملت' به طول چهار كیلومتر و از هر طرف عرض آن به اندازه سه متر تعریض و لایروبی شده و همچنین یك كانال فرعی از كانال مركزی گمیشان به منظور خروج آب به سوی دریا احداث شده است.
سرهنگ خداپرست افزود: از روز نخست جاری شدن سیل در استان گلستان بر اساس تقسیم كاری كه صورت گرفت مناطق مختلف این استان به سپاه پاسداران، ارتش، وزارت دفاع و همچنین نهادهای دولتی از جمله وزارت راه و شهرسازی سپرده شد تا كارها با سرعت بیشتر انجام شود.
بر اثر بارندگی های شدید در روزهای پایانی سال گذشته و جاری شدن سیل در برخی شهرهای استان گلستان از جمله گنبدكاووس، آق قلا و گمیشان، خسارت بسیار به زیرساختها و بخش كشاورزی این شهرها وارد شده و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
7507 / 6053