۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83262214
T T
۰ نفر

خسارت سيل در سميرم 1000 ميليارد ريال برآورد شد

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83262214
خسارت سيل در سميرم 1000 ميليارد ريال برآورد شد

اصفهان-ايرنا- فرماندار سميرم گفت: خسارت سيل و آبگرفتگي اين شهرستان در بخش هاي مختلف حدود يكهزار ميليارد ريال برآورد شده است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا عسگريان روز دوشنبه در جلسه شوراي اداري اين شهرستان كه با حضور استاندار و مديران كل استاني برگزار شد، اظهارداشت: عمده خسارت ها در بافت هاي فرسوده شهري و روستايي، مزارع و باغ ها و زيرساخت هاي راه و راهداري است.
وي تصريح كرد: بارش اخير در مركز سميرم حدود 160 ميلي متر و در بخش هايي از پادنا و دناكوه و حتي روستاي خفر به حدود 250 تا 300 ميلي متر هم رسيد و خسارت هايي به بار آورد.
وي با ارائه گزارشي از آخرين وضعيت خرابي هاي سيلاب خاطرنشان كرد: 384 واحد در بافت شهري نيازمند بازسازي كامل و يكهزار و 150 واحد مسكوني هم نيازمند تعميرات اساسي است.
به گفته عسگريان در بخش مسكن روستايي هم 104 ساختمان مسكوني بايد به شكل كامل بازسازي شوند و 350 واحد هم نياز به تعمير اساسي دارند.
فرماندار سميرم خسارت وارده سيلاب در بخش هاي كشاورزي، دام، طيور، شيلات و زنبورستان هاي سميرم را 50 ميليارد و 800 ميليون ريال ذكر كرد و گفت: 100 ميليارد ريال خسارت نيز در موضوع تخريب قنات ها، پمپاژها و تاسيسات كشاورزي برآورد شده است.
وي با بيان اينكه خسارت هاي وارد شده در بخش راه و راهداري سميرم 130 ميليارد ريال ارزيابي شده است افزود: با وجود فعاليت شبانه روزي مجموعه راهداري براي احداث مجدد پل هاي جايگزين، صبح امروز يكي از همين پل هاي تازه احداث شده نيز بر اثر بارش شديد باران امروز و شب گذشته از بين رفت و تخريب شد.
فرماندار همچنين ميزان خسارت سيلاب در دو بخش زيرساختي برق وآب شهري سميرم را 3 ميليارد ريال اعلام كرد.
عسگريان در ادامه اشاره اي كوتاه به وضعيت دو بافت قديمي شهر سميرم داشت و افزود: محله قلعه در شمال شهر سميرم با 45 هكتار مساحت داراي حدود 350 خانوار جمعيت و 550 واحد مسكوني است كه 60 درصد خانه هاي اين محله تخريب كلي و جزيي شده اند.
وي اظهار داشت: در محله كوشك در مركز اين شهر نيز با 42 هكتار مساحت و 46 خانوار ساكن در آن 250 واحد ساختماني تخريب شده يا در حال تخريب در اين شرايط بحراني هستند.
نماينده سميرم در مجلس شوراي اسلامي هم در همين ارتباط تاكيد كرد: تامين وديعه ها و وثيقه هاي بانكي براي مردم محروم و ساكنان بافت هاي فرسوده مشكل است.
اصغر سليمي از استاندار و ساير مديران ارشد استاني خواست شرايط را براي پيشبرد بهتر كار مردم بويژه مددجويان نهادهاي حمايتي تسهيل كنند.
استاندار اصفهان در سفر يكروزه خود به همراه مديران كل استاني به منطقه سميرم، از محله ها و بافت هاي فرسوده، معابر، جاده ها و پل هاي تخريب و بازسازي شده، سد مخزني حنا در شرق سميرم، رودخانه تنگ خشك و بي بي سيدان و همچنين دو مدرسه اي كه براي اسكان اضطراري آسيب ديدگان از سيل و آبگرفتگي در شهر سميرم در نظر گرفته شد، بازديد كرد.
شهرستان سميرم با افزون بر 100 هزار جمعيت شهري، عشايري و روستايي، شش شهر سميرم، بيده، ونك، كُمه، فتح آباد و ونك و چهار بخش وردشت، پادنا، دناكوه و مركزي در 160 كيلومتري جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/