۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83261505
T T
۰ نفر

سیلاب 25 هزار خانه را در كشور تخریب كرد

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83261505
سیلاب 25 هزار خانه را در كشور تخریب كرد

ساری - ایرنا - معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسكن كشور گفت كه بر اثر جاری شدن سیلاب بیش از 25 هزار واحد مسكونی در استان هایی كه درگیر بارندگی شدید و سیلاب بودند ، تخریب شده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هادی درفشی در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان سیمرغ مازندران افزود : همچنین بیش از 60 هزار واحد مسكونی در استان هایی كه درگیر سیلاب بوده اند ، نیازمند تعمیرات است .
وی گفت : البته این آمار اولیه است و بعد از فروكش كردن سیلاب می توانیم آمار قطعی میزان خسارت های وارده به واحدهای مسكونی و تجاری را اعلام كنیم.
معاون بنیاد مسكن كشور استان های درگیر سیلاب را مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی ، گیلان ، كردستان ، كرمانشاه ، سیستان و بلوچستان ، كهكیلویه و بویراحمد ، فارس و خوزستان اعلام كرد.
** بازسازی تمام واحدهای خسارت دیده مازندران تا پایان شهریور
درفشی در خصوص ساخت واحدهای خسارت دیده در استان مازندران هم گفت : پیش بینی بنیاد مسكن برای بازسازی واحدهای خسارت دیده سیل در استان مازندران حداكثر تا شهریور ماه است.
وی افزود : آنچه برای ما مهم است مشاركت مردمی است و همچنین واحدهایی كه نیازمند كمك بیشتر باشد از كمك خیرین و سپاه برای ساخت آنها استفاده خواهیم كرد .
معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسكن گفت : از طرف بنیاد مسكن برای روستاها وام 40 میلیون تومانی با دوره بازپرداخت 15 ساله و سود چهار درصد تعریف شده است.
** هشت تن سیمان مجانی
درفشی در خصوص در اختیار قرار دادن سیمان رایگان هم اظهار داشت : هشت تن سیمان برای واحدهای احداثی و 1.5 تن برای واحدهای تعمیراتی در شهرهای آسیب دیده نظر گرفته ایم كه به صورت رایگان در اختیار آسیب دیدگان سیل قرار می گیرد.
با اعلام اینكه سیمان مورد نیاز را بنیاد مستضعفان تامین می كند ، افزود : برای هر واحد مسكونی در حال احداث 80 كیسه سیمان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد .
بارش شدید بارانی كه از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مركزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
همچنین بارش سنگین برف كه در بعضی مناطق تا یك متر و نیم ارتفاع داشت سبب بسته شدن راهها ، قطعی برق و گاز و تلفن و همچنین ایجاد خسارت در بخش های مختلف دستكم در حدود 600 روستای دیگر شد.
میزان خسارت اولیه سیل و برف در مازندران یكهزار و 339 میلیارد تومان برآورد شده است.
سیل علاوه بر تخریب حدود 600 واحد مسكونی در مازندران ، به 6 هزار واحد دیگر هم تا 60 درصد خسارت زد.
7334/1654
۰ نفر