تأمين امنيت مردم در حوادث طبيعي از وظايف پليس است

ياسوج- ايرنا- جانشين فرماندهي انتظامي كهگيلويه و بويراحمد، تأمين امنيت مردم در حوادث طبيعي را مهم ترين وظيفه پليس دانست و گفت: مردم اطمينان داشته باشند نيروهاي پليس همواره با تمام امكانات و تجهيزات براي تأمين نظم و امنيت و خدمت‌رساني در كنارشان هستند.

سرهنگ كيقباد مصطفايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: صبح روز دوشنبه پنجم فروردين ماه 98، با ورود سامانه بارشي در كشور، معابر كهگيلويه و بويراحمد دچار آبگرفتگي شديد و اختلال در رفت و آمد شد.
وي افزود: از ساعات اوليه آبگرفتگي معابر و وقوع سيل در برخي از نقاط استان، نيروهاي پليس در كنار ساير نيروهاي امدادي، با حضور در مناطق آسيب‌ديده از سيلاب، روند امداد و خدمات‌رساني را آغاز كردند.
سرهنگ مصطفايي با اشاره به وضعيت جاده‌ها و محورهاي مواصلاتي كهگيلويه و بويراحمد، گفت: در بارندگي‌هاي اخير، طول 500 متر از كوه در كيلومتر 20 محور ياسوج _ شيراز مله‌شوره، رانش و ريزش كرد كه در همان ساعات اوليه از طريق رسانه ملي، محورهاي جايگزين به عموم شهروندان و مسافران نوروزي اعلام شد.
وي محور جايگزين ياسوج به شيراز را محور ياسوج- باباميدان- نورآباد ممسني و ياسوج -كاكان - سپيدان و جاده قديم ياسوج- شيراز اعلام كرد و افزود: در اين محور، كار ريزش و رانش برداري سنگين است و زمان بازگشايي اين محور، مشخص نيست.
جانشين فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: رانش و ريزش كوه زماني رخ داد كه خودرويي در حال عبور و مرور نبود و خوشبختانه تلفات جاني به همراه نداشته است.
وي در ادامه به هشدارهاي سازمان هواشناسي كشور درخصوص شدت و مدت بارش در جنوب و جنوب غرب كشور و طغيان رودخانه‌ها و وقوع سيلاب امروز يكشنبه و فردا دوشنبه با تاكيد بر آمادگي، هوشياري، بسيج نيروها و امكانات اشاره و عنوان كرد: در حال حاضر نيروهاي پليس استان براي مقابله با حوادث سيلاب احتمالي و امدادرساني، از آمادگي كامل برخوردار هستند.
سرهنگ مصطفايي به عموم شهروندان و همچنين مسافران نوروزي، توصيه كرد كه از مسافرت‌هاي غيرضروري بپرهيزند و در صورت ضرورت، تمهيدات لازم را براي در امان ماندن از خطرات احتمالي سيلاب و آبگرفتگي معابر، پيش بيني و از استقرار در حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها، جداً خودداري كنند.
جانشين فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد: تمامي فرمانداري‌ها، دستگاه ‌هاي دولتي، خدمت‌رسان و امداد و نجات، نظامي، انتظامي و آموزش و پرورش، پاي كار هستند اما مردم همچنان بايد به هشدارهاي ستاد بحران، توجه كنند.
سرهنگ مصطفايي، تأمين امنيت مردم در حوادث طبيعي را مهم‌ترين وظيفه پليس دانست و گفت: مردم اطمينان داشته باشند نيروهاي پليس، همواره با تمام امكانات و تجهيزات براي تأمين نظم و امنيت و خدمت‌رساني در كنارشان هستند.
جانشين فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد از شهروندان خواست همكاري لازم را با نيروهاي پليس راه داشته باشند و توصيه ها و هشدارهاي هواشناسي و پليس را جدي بگيرند.
بارش هاي سيل آساي سامانه اخير در كهگيلويه و بويراحمد خسارت هاي فراوان به بخش هاي مختلف زيربنايي، راه ها، تأسيسات و ساير حوزه ها به ويژه راه هاي ارتباطي اين استان وارد كرد.
طغيان رودخانه ها و سيل همچنين سبب بروز خسارت هاي چشمگير به عشاير و روستاهاي اين استان شد.
ميزان بارش در برخي مناطق همچون قلعه رئيسي كهگيلويه حتي به بالاي 360 ميليمتر گزارش شد.
9868/