۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۹
کد خبر: 83261188
T T
۰ نفر

65 هزار گردشگر از سد مهاباد بازديد كردند

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۹
کد خبر: 83261188
65 هزار گردشگر از سد مهاباد بازديد كردند

مهاباد - ايرنا - مدير امور آب مهاباد گفت: 65 هزار مسافر و گردشگر نوروزي از سد مخزني اين شهر و تاج آن بازديد كردند.

رضا جهيني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تعداد گردشگر در قالب بازديدهاي خانوادگي و گروهي از اين سد بازديد و از ديواره سد، تاج و چشم اندازهاي طبيعي و زيباي محوطه آن ديدن كردند.
وي ادامه داد: براساس اعلام قبلي اداره امور آب اين شهرستان بازديد از اين سد به مدت هشت روز از دوم تا نهم فروردين ماه اعلام شده بود اما با توجه با استقبال ها اين مدت تا 12 فروردين تمديد شد.
وي با قدرداني از همراهي و همكاري گردشگران و اهالي اين شهر با ماموران سد و رعايت نكات ايمني و نظافت در طول بازديدها اضافه كرد: با توجه به شروع بارش ها و خطرات احتمالي از امروز /يكشنبه/ 11 فروردين بازديد گردشگران از تاج سد متوقف شد.
وي اظهار داشت: هم اكنون 90 درصد حجم مخزن سد مهاباد با حجم بيش از 176 ميليون متر مكعب آبگيري شده كه اين امر بر زيبايي اين مكان افزوده است.
جهيني بيان كرد: بوستان هاي حاشيه اين سد نيز در طول ايام سال همه روز پذيراي هزاران نفر از مسافران و مردم اين شهر است كه براي تفريح و گردش به آنجا مراجعه مي كنند.
به گزارش ايرنا، طبق اعلام شركت آب منطقه اي آذربايجان غربي علاوه بر سد مهاباد، سدهاي شهرچاي اروميه، سد حسنلو نقده، سد ساروق تكاب و سد آغ چاي چايپاره در اين استان آماده استقبال از ميهمانان نوروزي بود.
سد مهاباد داراي 197ميليون مترمكعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد است كه علاوه بر تامين آب شرب شهر، بيش از 12 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
سالانه بيش از 100 ميليون مترمكعب از آب ذخيره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش كشاورزي و 19 ميليون مترمكعب نيز به مصرف شرب مي رسد.
سد مهاباد در قسمت غرب مهاباد و در فاصله پنج كيلومتري اين شهر واقع شده و يكي از نزديكترين سدهاي جهان به مناطق مسكوني به شمار مي رود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و هر ساله در ايام تعطيلات نوروزي و تابستاني به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري، تفريحي و تجاري بي نظير ميزبان هزاران نفر از مسافران و ميهمانان آذربايجان غربي است.
3020/6185/2093