۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲
کد خبر: 83260934
T T
۰ نفر
بارندگي كوهرنگ 48.6 ميليمتر گزارش شد

شهركرد- ايرنا- مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: ميزان بارندگي شهرستان كوهرنگ تا ظهر ارموز يكشنبه 48.6 ميليمتر گزارش شده است.

شاهرخ پارسا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: براساس گزارش هاي رسيده ارتفاع برف در شهرستان كوهرنگ هم اينك 76 سانتيمتر و بارش در ايستگاه دوآب صمصامي 21.2 ميليمتر به ثبت رسيده است.
وي بارش ها طي همين مدت در شهركرد را 3.3، بروجن 0.2، لردگان 5.9، اردل 11.8، فارسان 6، سامان 4.1، ايلبگي 3.9، فرخشهر 2.8 و بن را 7.2 ميليمتر اعلام كرد.
پارسا اظهار داشت: تا ساعت 13:30 امروز يكشنبه ايستگاه هاي شلمزار مركز شهرستان كيار 6.9 ميليمتر، مرغملك از توابع شهرستان شهركرد 12.5 ميليمتر، سورشجان از توابع شهرستان شهركرد 3.4 ميليمتر، بلداجي از توابع شهرستان بروجن 2.1 ميليمتر و مالخليفه از توابع لردگان 3.6 ميليمتر گزارش شده است.
وي همچنين يادآور شد: با تقويت فعاليت سامانه بارشي تا اواخر وقت دوشنبه در سطح چهارمحال و بختياري وزش بادهاي لحظه اي شديد و موقت با سرعت بيش از 120 كيلومتر بر ساعت، بارش رگباري و سيل آسا كه در برخي نقاط بيش از 150 ميليمتر برآورد مي شود، رعد و برق، در برخي مناطق بارش تگرگ و در نقاط مرتفع بارش برف و كاهش ديد پيش بيني مي شود.
مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: شدت بارش ها از عصر امروز تا عصر دوشنبه و براي نيمه غربي و بخش هاي جنوبي چهارمحال و بختياري شامل شهرستان هاي كوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان، كيار و بخش هايي از شهركرد و بروجن است.
وي گفت: از عصر دوشنبه بتدريج از شدت ناپايداري هاي موج دوم بارندگي در استان كاسته مي شود.
پارسا تاكيد كرد: در اين مدت با توجه به بارش برف، لغزندگي جاده ها، كاهش ديد افقي، اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني و گردنه هاي برفگير انتظار مي رود با توجه به سيل آسا بودن بارش ها، اشباع خاك در اثر بارش هاي سامانه قبلي، بالا بودن دبي پايه رودخانه ها و ذوب برف هاي موجود، آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل ها و طغيان رودخانه ها، رانش زمين و ريزش كوه پيش بيني مي شود.
وي افزود: با افزايش دماي هوا احتمال سقوط بهمن در مناطق كوهستاني دور از انتظار نيست.
پارسا تصريح كرد: توصيه مي شود از عصر دوشنبه با پيش بيني وزش باد شديد، گلخانه داران نسبت به استحكام سازه هاي گلخانه ها اقدام كنند.
وي يادآور شد: همچنين شهروندان از استقرار و پارك خودرو در كنار ساختمان هاي نيمه كاره و درختان شكسته خودداري و نسبت به تثبيت اشياي معلق و رها شده در بالكن ها و پشت بام ها اقدام كنند.
مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: رانندگاني كه قصد تردد از محورهاي كوهستاني و برفگير استان را دارند، تجهيزات ايمني را به همراه داشته باشند.
وي گفت: در اين مدت از مسافرت هاي غير ضرور خودداري و نسبت به اطلاع رساني براي استقرار گردشگران و مسافران نوروزي در مكان هاي امن و به دور از رودخانه ها و مسيل ها انجام شود.
پارسا تاكيد كرد: شيلات داران براي تنظيم آب استخرهاي پرورش ماهي تمهيدات لازم را به كار گيرند.
وي افزود: عشاير و دامداران نيز از استقرار در ارتفاعات به سبب احتمال رخداد صاعقه خودداري كنند.
به گزارش ايرنا، هواشناسي چهارمحال و بختياري با هشدار نسبت به تداوم بارش هاي سيل آسا در استان از ادامه بارش شديد باران و وقوع سيل در روز سه شنبه خبر داد.
هواشناسي چهارمحال و بختياري همچنين با هشدار نسبت به طغيان رودخانه ها و مسيل ها در چهارمحال و بختياري به مردم توصيه كرد تا از اسكان در حاشيه رودخانه ها خودداري و گردشگران و مسافران در مناطق امن ساكن شوند.
اكنون 300 اكيپ ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري در نقاط مختلف استان مستقر شده اند.
شدت بارش ها در نواحي غربي و جنوب مانند شهرستان هاي كوهرنگ، كيار، اردل و لردگان تا امروز سه شنبه پيش بيني مي شود.
با توجه به بارش برف در مناطق كوهستاني چهارمحال و بختياري و لغزندگي هاي ناشي از آن و با توجه به افزايش دما و ذوب برف، احتمال طغيان رودخانه ها و جاري شدن سيل در استان پيش بيني مي شود.
7362/6021